Počet cestujících Českých aerolinií na linkách mezi Prahou a Francií vloni vzrostl o 6,5 procenta

České aerolinie loni přepravily na linkách mezi Prahou a Francií více než 284 000 cestujících, což je meziroční nárůst o 6,5 procenta. Razantnější zvýšení přepravy očekávají České aerolinie v letošním roce, a to i díky zavedení nového spojení mezi Prahou a Štrasburkem. Francie patří k prioritním trhům Českých aerolinií.

Ve Francii České aerolinie zajišťují v současnosti čtyři lety denně z Prahy do Paříže na letiště Charles de Gaulle. Novinkou letošního roku je devět letů týdně do Štrasburku a denní přímé spojení s Marseille. V code-sharové spolupráci s Air France mohou cestující Českých aerolinií využít navíc další čtyři denní spojení Prahy s Paříží a dva lety denně do Lyonu. S přestupem v Paříži nebo Lyonu nabízejí České aerolinie v code-sharové spolupráci s Air France také spojení do Bordeaux, Toulouse, Nice nebo Mulhouse. V současnosti České aerolinie nabízejí mezi Prahou a Francií 84 přímých letů týdně. Linka Českých aerolinií mezi Prahou a Paříží letos oslavila 70 let provozu.

Na linky do Paříže nasazují České aerolinie své nejmodernější letouny Airbus A320 nebo Boeingy 737. Cestující se tak z Prahy do Paříže dostanou za 1 hodinu 45 minut. Nové přímé spojení z Prahy do Marseille, který bylo dříve pouze mezipřistáním na lince do Barcelony, zajišťují Boeingy 737 a na novou linku do Štrasburku České aerolinie nasazují letouny ATR 42.

Odletové časy na linkách mezi Prahou a Paříží jsou vhodné především pro obchodní klientelu, která brzký ranní a večerní let může využít k cestě na jednodenní obchodní jednání. Množství letů nabízených v průběhu celého dne ale také vyhovuje turistické klientele. Pařížské letiště využívají cestující z Prahy také k přestupům na lety do celého světa, například do USA, Jižní Ameriky, Asie nebo Afriky. Naopak pražské letiště slouží části cestujících z Paříže k přestupu na návazné spoje Českých aerolinií především do jižní a východní Evropy, například do Sofie, Krakova, Oděsy, Bukurešti, Kyjeva, Jekatěrinburgu, Jerevanu, Bejrútu, Káhiry, ale také do Brna, Ostravy nebo Bratislavy a Košic. S ohledem na obchodní klientelu je nastaven také letový řád do Štrasburku, kde velkou část klientely tvoří euroúředníci z ČR a dalších členských zemí EU z východní Evropy.

České aerolinie jsou stejně jako Air France členem globální letecké aliance SkyTeam. Věrnostní program Českých aerolinií OK Plus je tedy kompatibilní s programem Air France a míle za lety Českých aerolinií se tak cestujícím zaregistrovaným u Air France mohou započítat do jejich věrnostního programu Flying Blue.

V loňském roce společnost uskutečnila mezi Prahou a Francií celkem 1735 letů, což je na srovnatelné úrovni jako v předchozím roce. „Na pravidelných linkách mezi Prahou a Francií se daří neustále zvyšovat obsazenost letadel, což je zřejmé z rychlejšího nárůstu počtu cestujících proti růstu počtu letů. Navíc jde o linky, které z velké části využívá především obchodní klientela. Výnosy z linek mezi Prahou a Francií tak výrazně rostou,“ řekl k provozu mezi Českou republikou a Francií viceprezident pro prodej Petr Řehák.

V roce 2007 přepravily letouny Českých aerolinií na linkách mezi ČR a Francií celkem 764 tun zboží a pošty, což je meziroční růst o 11,2 procenta. U pošty přitom jde o meziroční zvýšení přepravy o více než 24 procent. Další růst přepravy carga očekávají České aerolinie v letošním roce.

Letadla Českých aerolinií celkem v loňském roce přepravila 5,6 milionu cestujících. Společnost nabízí lety do 135 destinací ve 48 zemích světa. Velký důraz kladou České aerolinie na pravidelnost svých letů. V loňském roce společnost obsadila první místo v pravidelnosti odletů v žebříčku 26 evropských leteckých společností sdružených v Asociaci evropských aerolinií (AEA) a tuto pozici České aerolinie obhájili také za 1. čtvrtletí letošního roku.