Pobočky bank jsou sice dostupné, ale načekáte se

Výsledky za období hlasování 4.4. – 31.5.2007

Za šest týdnů se ankety zúčastnilo 3010 bankovních klientů. Klienti mohou u každé z devíti otázek oznámkovat kvalitu poskytovaných služeb od 1 výborné – do 5 nedostatečné.

Tabulka 1 ukazuje počet hlasujících po jednotlivých krajích. Tabulka 2 znázorňuje počet hlasujících klientů podle hodnocených bank.

Tabulka 1
Kraj Počet
Hlavní město Praha 852
Jihomoravský kraj 347
Moravskoslezský kraj 331
Středočeský kraj 207
Ústecký kraj 207
Královéhradecký kraj 152
Olomoucký kraj 148
Jihočeský kraj 140
Plzeňský kraj 129
Zlínský kraj 126
Liberecký kraj 122
Pardubický kraj 115
Kraj Vysočina 79
Karlovarský kraj 55
Tabulka 2
Banka Počet
Česká spořitelna 961
Komerční banka 503
ČSOB 456
GE Money Bank 361
eBanka 263
Poštovní spořitelna 210
Raiffeisenbank 84
Živnostenská banka 50
Waldviertler Sparkasse von 1842 26
HVB Bank Czech Republic 26
Citibank 22
Volksbank CZ 22
Jiná banka 14
BAWAG Bank CZ 6
Oberbank AG pobočka ČR 4
IC Banka 1
PPF banka 1
3010

Anketa má tři základní tématické části – prostředí poboček, služby a informace. V každé části ankety jsou tři otázky, které se týkají daného tématu. Průměrné známky se oproti prvním výsledkům mírně zlepšily (v závorce průměrné známky po prvních deseti dnech – 752 respondentů).

Téma „prostředí pobočky“ zatím má u všech bank v průměru známku 2,14 (2,19).

Téma „služby pobočky“ má průměrnou známku 2,24 (2,31).

Téma „informace“ pak 2,15 (2,21).

Pokud jde o jednotlivé otázky v rámci témat, tak nejlépe lidé reagovali na otázku týkající se dostupnosti banky, vzdálenosti od MHD, přístupnosti (1,68). Naopak nejhůře hodnotí bankovní klienti čekací dobu a čas strávený v bance (2,53). Detaily včetně srovnání s předchozími výsledky znázorňuje tabulka 3. Je vidět, že průměrná známka se už u jednotlivých otázek nemění.

Tabulka 3
počet hodnocených poboček 3014 1682 752
Prostředí pobočky dostupnost 1,68 1,68 1,73
otevírací doba 2,48 2,46 2,5
celkový pocit 2,27 2,28 2,34
Služby pobočky čekací doba 2,53 2,54 2,58
komplexnost služeb 2,2 2,2 2,25
přístup zaměstnanců 1,99 1,99 2,09
Informace odborné znalosti 2,14 2,13 2,24
přístup k dokumentům 2,06 2,04 2,07
další informace 2,26 2,25 2,32
2,18 2,17 2,24

V tabulce 4 naleznete průměrnou známku jednotlivých hodnocených bank. V tabulce jsou uvedeny jen banky, které hodnotilo více než 50 návštěvníků webu. Nově se tedy do tabulky dostaly Raiffeisenbank a Živnostenská banka. Nejpříznivěji je hodnocena Živnostenská banka (1,49) a eBanka (1,58). Pod průměrem 2,0 se ještě vešla Raiffeisenbank (1,86). Naopak nejhůře je hodnocena stále Česká spořitelna (2,37), byť si opět mírně polepšila. Průměr z minulého výpočtu byl vypočten z 1682 dotazníků.

Tabulka 4
Banka Průměr Průměr z minula
Česká spořitelna 2,37 2,4
Komerční banka 2,28 2,19
ČSOB 2,19 2,22
GE Money Bank 2,2 2,15
eBanka 1,58 1,57
Poštovní spořitelna 2,19 2,16
Raiffeisenbank 1,86 2,08
Živnostenská banka 1,49 1,54

Tabulka číslo 5 uvádí průměrné známky bank podle jednotlivých krajů. Známky se v jednotlivých krajích vyrovnaly. Zatímco při minulém měření byl rozdíl mezi nejlépe hodnoceným krajem (Královehradecký – 1,94) a nejhůře hodnoceným (Plzeňský – 2,39) 0,45 bodu, tak nyní to je 0,28 bodu (Královehradecký 2,04 a Středočeský 2,32). Výrazně si pohoršil právě Královehradecký kraj a Olomoucký kraj. Naopak znatelně se zlepšily kraje Plzeňský a Liberecký.

Tabulka 5
Kraj Průměr Průměr
Hlavní město Praha 2,18 2,16
Jihomoravský kraj 2,23 2,22
Moravskoslezský kraj 2,13 2,09
Středočeský kraj 2,32 2,35
Ústecký kraj 2,08 2,12
Královéhradecký kraj 2,04 1,94
Olomoucký kraj 2,26 2,12
Jihočeský kraj 2,17 2,22
Plzeňský kraj 2,21 2,39
Zlínský kraj 2,17 2,19
Liberecký kraj 2,1 2,23
Pardubický kraj 2,23 2,28
Kraj Vysočina 2,2 2,2
Karlovarský kraj 2,15 2,22