Po sněhové kalamitě ohrožuje majetek padající sníh ze střech

[Tisková zpráva] I přes zvýšený počet pojistných událostí DIRECT Pojišťovna vyplácí pojistné plnění do dvou pracovních dnů.

DIRECT Pojišťovna zaznamenala od neděle 28. listopadu téměř 20% nárůst hlášených škod v souvislosti se sněhovou kalamitou. V prvních dnech sněžné kalamity motoristé hlásili především škody způsobené obtížnou sjízdností vozovek. Aktuálně ovšem DIRECT Pojišťovna eviduje spíše škody na motorových vozidlech způsobené pádem tajícího sněhu nebo ledu ze střech budov. V těchto případech nese odpovědnost za škodu na vozidle majitel nemovitosti, ze které sníh spadl. Řidiči s uzavřeným havarijním pojištěním u DIRECT Pojišťovny ovšem nemusí náhradu škody vymáhat na majiteli, ale pojišťovna jim škodu během pár dnů uhradí.

„Předpokládáme, že v průběhu týdne dále poroste počet hlášených škod, zejména případů, kdy stojící vozidla poškodí padající sníh a led ze střech domů. Počet nahlášených škod poroste také proto, že klienti hlásí pojistné události s odstupem několika dní, někdy i týdnů,“ říká Pavel Hašek, manažer likvidace pojistných událostí DIRECT Pojišťovny.

Po vydatném sněžení ke konci minulého týdne se především zvýšil podíl škod vzniklých v městském provozu. Typickým příkladem je situace, kdy řidič nedobrzdí před křižovatkou nebo poškodí podélně parkující vozidlo poté, co jeho automobil na sněhu „ustřelil“ ke kraji vozovky. Aktuálně je ovšem větší problém padající sníh ze střech.

V případě, že nános sněhu ze střechy poškodí vůz stojící u domu, je za škodu zodpovědný majitel domu. Vlastník poškozeného auta by měl škodu vyfotit tak, aby bylo průkazné, že vznikla pádem sněhu či ledu ze střechy. Událost pak řidič musí nahlásit majiteli domu, který je povinen škodu uhradit. V případě, že má řidič uzavřené havarijní pojištění, přechází vymáhání pojistného plnění na DIRECT Pojišťovnu a ta majiteli vozu škodu proplatí.