Penzijní řešení: důchod nemusí být „almužna“

[Tisková zpráva] Zachovat si životní úroveň i v důchodu pomůže klientům Penzijní řešení České spořitelny. Banka řešení nabízí na míru každému klientovi od 17. ledna 2011. Pomocí penzijních produktů Penzijní připojištění Penzijního fondu ČS, Fond Plus, Fond životního cyklu 2030 a Osobního účtu ČS klienti rozloží úložky pravidelného spoření.

-    Spoření a investování na důchod pomůže zachovat životní úroveň klienta i v důchodu

-    Výše a rozložení měsíční úložky lze nastavit tak, aby klient dosáhl optimální výše důchodu

-    Státní příspěvek se dá maximalizovat

-    Pravidelné investování přináší potenciální nadprůměrné zhodnocení dalších prostředků

-    Bonus zdarma: Při nezaměstnanosti nebo pracovní neschopnosti hradí pojišťovna za klienta celou měsíční úložku spoření a investování po dobu 6 měsíců

-    Změna příjmů = aktualizace měsíční úložky

-    Penzijní řešení ČS se dá obsluhovat přes SERVIS 24

Spoří tak, aby jejich reálný příjem v důchodu odpovídal jejich představám a potřebám, a aby nebyli odkázáni jen na státní důchod. Penzijní řešení bere v úvahu i případné změny ve finanční situaci klienta v průběhu spoření a dokáže se jim přizpůsobit. Penzijní řešení ČS je primárně určeno pro klienty všech věkových kategorií s čistým příjmem max. 30 tis. Kč.

„Je až alarmující, jak málo lidí ví, jaký bude jejich státní důchod, až půjdou do penze. My každému, kdo projeví zájem, vypočteme, jaký bude za současné situace jeho pravděpodobný státní důchod v porovnání s jeho aktuálním příjmem. Většinu lidí ta částka hodně nemile překvapí. Je proto třeba už nyní nastavit spoření tak, aby životní úroveň v důchodu byla na úrovni, kterou má klient dnes. Pouhé penzijní připojištění na zajištění důstojného důchodu nestačí. Čím dříve začne klient spořit, tím menší měsíční úložka je potřeba,“ uvedl Martin Techman, ředitel úseku rozvoj obchodu České spořitelny.

„Majitelům a disponentům aktivně využívaného Osobního účtu ČS, kteří si nastaví měsíční úložku v doporučené výši, zařídíme zcela zdarma Pojištění schopnosti spořit, díky kterému v případě životních nesnází klient až po dobu šesti měsíců bude dostávat celou měsíční úložku penzijního řešení,“ dodal Martin Techman. 

Orientační výpočet důchodu a potřebné úložky pro zachování životní úrovně je přístupný na www.spocitatduchod­.cz.

V rámci Penzijního řešení ČS Česká spořitelna nejprve seznámí klienta s výší jeho pravděpodobného státního důchodu vzhledem k jeho aktuálnímu příjmu a vypočte rozdíl mezi pravděpodobným státním důchodem a aktuálním čistým příjmem. Následně navrhne optimální výši důchodu tak, aby se nesnížila klientova životní úroveň, případně si klient výši cílového důchodu určí sám. Následně poradce České spořitelny navrhne výši a možnosti rozložení měsíční úložky v rámci Penzijního řešení ČS tak, aby klient dosáhl úspor a výnosů z investic, které mu zajistí požadovanou výši důchodu. Měsíční úložku je možné rozložit do tří produktů – Penzijní připojištění Penzijního fondu ČS, Fond Plus a Fond životního cyklu 2030 ISČS.

Rozložení úložky bude nastaveno tak, aby klientovi mohlo přinést maximální zhodnocení pro dosažení doporučené, nebo klientem určené, výše důchodu. U Penzijního připojištění ČS, které je vždy nedílnou součástí Penzijního řešení ČS, je cílem maximální využití státního příspěvku a zbytek prostředků klient může zhodnotit na produktech pravidelného investování. Uvedené fondy pro pravidelné investování mají dlouhodobý investiční horizont a jsou tak ideální součástí Penzijního řešení zejména pro klienty mladšího a středního věku. Klient může všechny produkty Penzijního řešení ČS obsluhovat přes SERVIS 24 – internetové a telefonní bankovnictví.

Situace klienta se v čase může měnit, např. se bude pohybovat jeho příjem. Proto je naším cílem pravidelně s klientem aktualizovat výši měsíční úložky na Penzijní řešení ČS tak, aby měl vždy jistotu dosažení optimálního důchodu.

Klientům, kteří jsou majiteli nebo disponenty aktivně využívaného Osobního účtu ČS a zároveň budou spořit a případně investovat doporučenou výši měsíční úložky v rámci Penzijního řešení ČS, Česká spořitelna zdarma uhradí pojistné na Pojištění schopnosti spořit. V případě nezaměstnanosti fyzické osoby nebo dlouhodobé nemoci osoby samostatně výdělečně činné pak klient obdrží až po dobu šesti měsíců částku celé pravidelné měsíční úložky.

Pro klienty s vyšším příjmem než 30 tis. Kč měsíčně je vhodné komplexní finanční poradenství prostřednictvím Programu spoření a investování u privátních poradců