Penzijní fond České pojišťovny radí, jak si snížit daně

Penzijní fond České pojišťovny aktivně radí svým klientům, jak plně využít všech výhod penzijního připojištění. Vedle státního příspěvku se jedná o maximalizaci daňových úlev. PFČP zvolil několik různých možností, které jeho klientům zprostředkují konkrétní informace. Informuje klienty formou dopisu s kalkulovanou výší doplatku pro maximální daňový odpočet, dále letos PFČP zřídil bezplatnou službu Daňový servis a spustil dynamickou webovou stránku umožňující výpočet a čerpání úlev na dani. Ročně má díky daňovému odpočtu každý klient možnost ušetřit až 1 800 Kč.

Dopis s informacemi o optimálním doplatku pro maximální roční daňový odpočet nyní PFČP rozesílá celkem 400 000 klientů, z celkového počtu 1,2 miliónu klientů. Dopis obsahuje rovněž předvyplněný formulář. Dle našeho interního průzkumu je pro klienty při využívání daňového odpočtu největší bariérou obava z administrativní náročnosti jeho uplatnění. Naší snahou je tedy klientům vše co nejvíce usnadnit, říká Libor Pergl, ředitel pro obchod a marketing PFČP.

Podle Libora Pergla je penzijní připojištění především dlouhodobým spořícím produktem a pokud klient například během 20 let trvání smlouvy nevyužívá daňového odpočtu, připraví se tak až o 36 000 Kč (za současných legislativních podmínek).

Web a služba Daňový servis

V letošním roce rozšířil PFČP nabídku bezplatných služeb o Daňový servis, který klientů pomáhá dosáhnout maximální daňové úspory. Klient, který má aktivovanou tuto službou, obdrží od PFČP v závěru každého roku informaci, zda má za daný rok nárok na maximální daňovou úlevu, případně kolik by měl na svůj účet penzijního připojištění doplatit, aby plnou daňovou úlevu získal. Pokud je nejdéle do konce daného roku na klientský účet připsán mimořádný vklad nebo je již evidováno předplatné, jsou tyto peníze automaticky použity pro maximálně možnou daňovou optimalizaci.

Nejlépe se fungování Daňového servisu ukazuje na příkladu klienta, který od počátku roku měsíčně zasílá klientský příspěvek ve výši 500 Kč. Pro získání maximální daňové úlevy je zapotřebí doplatit rozdíl do daňově optimální částky 18 000 Kč, který činí 12 000 Kč.

Sjednání Daňového servisu je jednoduché a může se provést telefonicky, prostřednictvím finančních poradců, návštěvou na pobočce České pojišťovny nebo přes internet. Stačí zavolat na linku 840 111 280 nebo napsat e-mail na pfcp@pfcp.cz.

Pro klienty je rovněž připravena dynamická webová stránka na adrese www.pfcp.cz/dane, kde si každý po zadání identifikačních údajů vypočte svou daňově optimální výši příspěvku do konce roku. Díky zabezpečenému přístupu může klient po snadném vyplnění základních údajů informovat PFČP o svém úmyslu využít daňové úlevy za letošní rok. Současně si může jednoduše sjednat službu Daňový servis.

Daňové úlevy mohou čerpat všichni penzijně připojištění, kteří na svůj účet v letošním roce vloží více než 6 000 Kč. Potřebnou administrativu řeší PFČP se svými klienty prostřednictvím internetu, finančních poradců, korespondenčně nebo osobně na pobočkách pojišťovny. Během ledna 2009 obdrží klienti s nárokem na daňový odpočet automaticky potvrzení, které pak stačí předat ve mzdové účtárně nebo přiložit k daňovému přiznání, vysvětluje proces uplatnění nároku na daňový odpočet Libor Pergl.