Patria Direct: Fio parazituje neetickou reklamou na kampani PD

Patria Direct se důrazně ohrazuje proti nestandardní reklamě společnosti Fio, která se neetickým způsobem snaží parazitovat na právě zahájené reklamní kampani Patrie Direct propagující investování do akcií.

Hlavní komunikační prvky originální kampaně Patrie Direct jsou sdělení „Věřte si“ a „Investování do akcií může být tak snadné, že ho zvládne úplně každý.“ Parazitující reklama, jistě ne náhodou spuštěná jen několik dní po zahájení originální kampaně, používá velmi obdobné a matoucí hlavní prvky „Věřte nám“, „Investujte do akcií“ a „S námi to snadno zvládnete“.

„Existuje reálné nebezpečí, že veřejnost bude zaměňovat komunikující společnosti. Kdo zahlédne v televizi originální reklamu Patrie Direct ‚Věřte si‘ a na internetu narazí na konkurenční banner ‚Věřte nám‘, velmi pravděpodobně ho nenapadne, že banner pochází od jiné firmy,“ říká Oldřich Pavlovský, výkonný ředitel Patria Direct.

Nejviditelnější částí originální kampaně Patria Direct je od 1. června série tří TV spotů na ČT1, ČT24 a TV Prima. Odkazují diváky na další část kampaně, kterou je speciální microsite www.vertesi.cz. Připravená je i bannerová kampaň na relevantních serverech. Na řadě z nich se však již nyní objevila parazitující kampaň.

„Zjistili jsme, že bannery byly připravovány pod pracovním názvem ‚antipatria‘,“ dodává Oldřich Pavlovský. Důkazy tohoto zjištění byly zdokumentovány a potvrzeny státním notářem pro účely dalších právních kroků.

Obchodování s akciemi je pro většinu Čechů prozatím poměrně neznámou a nevyzkoušenou alternativou investování a zhodnocení úspor. Právě proto je klíčová poctivost a důvěryhodnost obchodníka, kterému investoři svěřují své peníze. Klienti citlivě reagují na každou známku nečestného jednání. Snaha společnosti Fio přiživit se na reklamní investici Patrie Direct tak poškozuje jak samotnou parazitující firmu, tak i oblast investování a kapitálový trh jako takový.

Patria Direct