Partnerství s MasterCard podpoří častější použití platebních karet v obchodech

PRAHA, 2. listopadu 2004 – Společnost MasterCard Europe zahájila 1. listopadu letošního roku program pro vybrané obchodníky nazvaný „Partnerství s MasterCard“. Cílem propagační akce, do které jsou zapojeny vybrané prodejny v celé České republice, je podpořit bezhotovostní platby kartou v obchodech.

V rámci programu Partnerství s MasterCard budou oceněny ty prodejny, ve kterých dojde k nejvyššímu průměrnému procentuálnímu nárůstu počtu transakcí kartami MasterCard, MasterCard Electronic a Maestro (měřeno oproti stejnému období roku 2003).

Program bude probíhat od 1. listopadu 2004 do 30. dubna 2005. Hodnotit se přitom bude jak nárůst počtu transakcí platební kartou za celé šestiměsíční období, tak i za tři dvouměsíční období (listopad – prosinec 2004, leden – únor 2005 a březen – duben 2005). Za jednotlivá dvouměsíční období bude odměněno v každé z pěti kategorií vždy 5 provozoven, za úspěch v dlouhém období bude v každé z pěti kategorií odměněna jedna nejlepší provozovna.

Cílem programu je mimo jiné upozornit provozovatele obchodů na výhody, které jim platby kartou přinášejí.

Platební karty nabízejí více pohodlí a bezpečí spotřebitelům, řadu výhod ale mají také pro majitele obchodů, říká Ján Čarný, generální ředitel společnosti MasterCard Europe pro Českou republiku a Slovensko. Naše průzkumy ukazují, že se zákazníci stále častěji spoléhají na to, že mohou kartou platit. Pokud jim to obchod neumožní, uskuteční v jedné čtvrtině případů nákup u konkurence. Mezi přednosti bezhotovostních plateb patří také snížení nákladů, které souvisejí s nakládáním s hotovostí, nebo snížení rizika krádeží, dodal Ján Čarný.

Kromě jiných benefitů získají obchodníci díky programu Partnerství s MasterCard prakticky využitelné tipy a tiky, s jejichž pomocí mohou zaměstnanci obchodů prakticky využít platební karty jako nástroj ke zvyšování tržeb a ke zvyšování spokojenosti zaměstnanců.

Odměny, které zúčastněné obchody mohou získat, jsou velmi zajímavé. Majitel prodejny, která zvítězí v tzv. dlouhém období (6 měsíců), si může zvolit mezi dovybavením kanceláře, podporou podnikání prostřednictvím public relations, nebo teambuildingem pro svůj pracovní tým (každá cena v hodnotě 30 000 Kč). Zaměstnanci a majitel prodejny, která zvítězí v dlouhém období, zároveň získají tzv. Zážitek k nezaplacení – mohou si vybrat například antistresový program, párty na parníku, zapůjčení moderního automobilu, jazykový kurz, romantický víkend v evropské metropoli, nebo seskok padákem či kurz potápění (v hodnotě 20.000,– Kč.)

Odměna za krátké období (2 měsíce) bude ve formě „Zážitku k nezaplacení“ udělena každému stálému zaměstnanci pracujícímu se zákazníky, majiteli obchodu a vedoucímu provozovny. „Katalog nevšedních zážitků“, z něhož si vítězové mohou vybírat, přitom zahrnuje např. vyhlídkový let balónem, jízdu na motorkách, relaxační pobyt v lázních, výlet za vínem na jižní Moravu, změnu vizáže a další zajímavé aktivity (vždy v ceně 5 000 Kč).

Podrobnější informace o programu „Partnerství s MasterCard“, pravidlech, cenách i dalších výhodách je možné získat na internetových stránkách http://www.partnerstvismastercard.cz.