Outlet – nový trend nakupování

Outletové centrum - obchodní centrum s nabídkou starších kolekcí renomovaných značek prodávaných s výraznou slevou. Pojem outlet je často zaměňován za „second hand“, jde však o výprodej nepoužitého značkového zboží.

První outletová centra vznikla v 80. letech v USA, kde se tímto způsobem značkoví výrobci zbavovali přebytků a uvolňovali místo novým sezónním kolekcím. Outlety se poté rozšířily do Británie. V polovině 90. let byly už ve většině evropských zemí. Dnes je v Evropě přes 120 těchto center. Výrobci světových značek do nich přesouvají také neuskutečněné exporty, obchodní vzorky a ve výjimečných případech i malou část zboží druhé jakosti se stálou celoroční slevou nad 30 procent.

Outletové prodejny jednotlivých značek byly v České republice dosud součástí velkých obchodních center. Největším samostatným outletovým centrem bude Outlet Aiport Praha v Tuchoměřicích, vybudovaný stavební společností Syner s.r.o..

Outlet Airport Praha

Principem outletů je umístění v blízkosti významné dopravní tepny či strategického místa. Největší outletové centrum v České republice proto vznikne v blízkosti mezinárodního letiště Ruzyně v obci Tuchoměřice.

Outlet Airport Praha nabídne prostor téměř dvěma stovkám prodejců luxusního zboží, mezi nimiž budou i české firmy. Nebudou zde chybět prodejny oděvů a prádla, obuvi, doplňků, koženého zboží, potřeb pro domácnost nebo elektroniky, kosmetiky či parfémů.

Investorem stavby je italská společnost B.Consulting, která na jeho výstavbu investuje přes miliardu korun.