ORLEN – jedna z nejcennějších značek v Polsku

[Tisková zpráva] PKN ORLEN obsadil druhé místo v „Rankingu nejcennějších polských značek“, který organizuje deník Rzeczpospolita. Hodnota značky ORLEN byla oceněna na 2,4 miliardy PLN a ve srovnání s loňským rokem vzrostla o více než 22 %.

Slavnostní vyhlášení výsledků rankingu, předání slavnostních diplomů a sošek v soutěži „MARQA 2006“ se konalo 27. listopadu t. r. během galavečera na Burze cenných papírů ve Varšavě (Giełda Papierów Wartościowych S.A.).

Během šesti let své existence firma důsledně realizuje strategii budování silné značky. ORLEN je proto už několik let jednou z nejvíce oceňovaných polských značek a také synonymem expanzivního podniku i produktů světové úrovně.

V letošní verzi rankingu byla poprvé svolána Rada značek složená z členů vedení nebo dozorčích rad 10 největších polských firem. Grémium mělo za úkol posoudit schválenou metodologii a celkově zhodnotit výsledky rankingu.

Hlavním partnerem rankingu je firma Ernst & Young, ke spolupráci se zavázaly firmy AC Nielsen a IDM, a. s. Polský ranking je verzí celosvětového rankingu INTERBRAND. Spočívá ve vytvoření žebříčku polských komerčních značek podle výše finanční hodnoty, kterou reprezentují. Potřebám rankingu byla přizpůsobena ve světě obvykle používaná metoda licenčních poplatků (ang.: „relief from royalty“). Její podstatu tvoří hypotetické licenční poplatky, které by vlastník musel zaplatit poskytovateli licence, kdyby neměl vlastnická práva na danou značku.