Opravdu jste přerostli svůj tarif u T-Mobile?

Direkt-marketingová kampaň společnosti T-Mobile „Přerostli jste svůj tarif“ slibuje spotřebitelům úsporu při navýšení jejich paušálního programu. Opak však může být pravdou. Na výzvu Sdružení obrany spotřebitelů (SOS) T-Mobile přislíbil poškozeným peníze vrátit. Ti si však musí zkontrolovat své vyúčtování a uplatnit svůj nárok.

Na SOS se obrátili klienti společnosti T-Mobile, kteří byli osloveni nabídkou „Přerostli jste svůj tarif“ ke zvýšení svého tarifního programu. Přiložený dopis a letáček uvádějí, že pokud spotřebitel změnu provede, pak významně ušetří. Avšak v některých konkrétních případech (např. při aktivovaných tarifních zvýhodněních) by při využití nabídky naopak zaplatili vyšší částku, byť by provolali stejný počet minut. SOS proto oslovilo T-Mobile, který nakonec přislíbil vrácení přeplatku oproti původnímu tarifu za předpokladu stejného využití služeb. Uživatelé si však sami musí zkontrolovat své vyúčtování po proběhlé změně a spočítat si, zda by s původním paušálem neutratili méně a případně požadovat vrácení rozdílu.

„Spotřebitelé by si měli vždy při přechodu na vyšší tarif či při přechodu z předplacené karty na tarif, nabídku pečlivě propočítat. Volné minuty jsou totiž často dražší než běžné hovorné. Navíc volné minuty nelze čerpat např. v průběhu dovolené v zahraničí, avšak paušální poplatek se musí platit vždy,“ doporučuje Tomáš Liškutín, který se věnuje v SOS telekomunikacím.

V nedávné době SOS zaznamenalo i další problém spotřebitelů se společností T-Mobile, která automaticky aktivovala na dva měsíce zdarma určitou službu (např. přístup k internetu). Pokud ji však zákazník sám nedeaktivoval, pak mu měla být nadále zpoplatněna. „SOS považuje tento postup za problematický, protože spotřebitel si danou službu neobjednal,“ radí Liškutín. Po přímém dotazu SOS T-Mobile upravil mechanismus tak, že po uplynutí bezplatného zkušebního období je služba deaktivována a zákazník si ji může sám v případě zájmu aktivovat.