Ombudsman České spořitelny je k dispozici i korporátním klientům

Na tým ombudsmana České spořitelny se mohou obracet také klienti z korporátní sféry, tedy podnikatelé a malé firmy společně s firmami s obratem nad 30 milionů Kč. Pro Českou spořitelnu jsou totiž důležité jak podněty od drobných klientů, tak i právě od podnikatelské klientely. Jde především o podání, která kvůli jejich charakteru nelze vyřešit v pobočce, přesahují její kompetence či nebyla pobočkou, klientským nebo komerčním centrem uspokojivě vyřízena. Klienti tak mají možnost dalšího dovolání.

Nejsme tu pouze pro drobné klienty – soukromé osoby. Naopak, stále častěji se věnujeme podáním přicházejícím z korporátní sféry. Jejich podněty jsou pro nás velmi důležité, jelikož nám pomáhají neustále zlepšovat a rozšiřovat nabídku poskytovaných služeb pro podnikatele a firmy, uvedla Jitka Jakubcová, ředitelka odboru Řízení kvality služeb a Ombudsmanka České spořitelny.

Oblastmi, ve kterých v současné době ombudsman pomáhá korporátním klientům nejvíce, jsou především internetové bankovnictví (problémy se službou nebo s klientským certifikátem, chybná transakce), bezhotovostní operace (neprovedení či neobdržení platby, zaslání platby na chybný účet) a platební karty (reklamace výběru z bankomatu, nedoručení výpisu). V loňském roce dosahoval počet klientských podání necelých tří tisíc, téměř sto z nich úspěšně řešil tým ombudsmana, ostatní byla v kompetenci klientských center.

Podáními ve formě stížností, reklamací, dotazů, námětů či pochval se mohou zabývat nejprve komerční centra, kterých má Česká spořitelna patnáct, k ombudsmanovi směřují především podání eskalovaná, jež si vyžadují individuální přístup. Klienti se na ombudsmana mohou samozřejmě obrátit také přímo, pokud mají pocit, že jejich problém není vhodný pro řešení s pobočkou či komerčním centrem.