Od roku 2003 zaregistrovala Česká pojišťovna 4 000 000 škodních událostí neživotního pojištění

[Tisková zpráva] Za posledních devět let nahlásili klienti České pojišťovně v rámci neživotního pojištění prostřednictvím webových stránek, telefonických hlášení nebo pomocí papírového formuláře již více než čtyři miliony škodních událostí.

Za posledních devět let nahlásili klienti České pojišťovně v rámci neživotního pojištění prostřednictvím webových stránek, telefonických hlášení nebo pomocí papírového formuláře již více než čtyři miliony škodních událostí. Díky novému způsobu procesu likvidace pojistných událostí, zavedenému v roce 2003 a zdokonalovanému v letech následujících, se zvýšil jak komfort, tak i rychlost vyřízení škod. Rychlost a profesionalita řešení případné pojistné události přitom představují pro klienty zásadní moment při rozhodování o volbě pojišťovny. Z výsledků loňského průzkumu České pojišťovny vyplývá, že zkušenost s likvidací škody má v případě pojištění domácnosti každý třetí, u havarijního pojištění pak dokonce každý druhý oslovený.

Česká pojišťovna každoročně registruje v průměru 400 až 450 tisíc pojistných událostí z titulu neživotního pojištění. Od roku 2003, kdy se proces likvidace soustředil do klientských center v Praze, Brně a později i v Pardubicích, zaregistrovali jejich pracovníci již více než čtyři miliony škodních událostí za cca 112 miliard korun. Nejvíce škod tradičně generuje pojištění motorových vozidel. Z povinného ručení a havarijního pojištění hlásí motoristé ročně v průměru 220 000 škod. Ve statistikách pojišťovny následují, co do počtu, škody na majetku a dále pak události z odpovědnostního pojištění občanů.

Rok 2003 byl pro Českou pojišťovnu přelomový, když se v rámci nově vzniklých klientských center soustředily služby spojené s taxací, registrací a likvidací z celé republiky do dvou a později tří míst. Vznikly tak samostatné pozice mobilních techniků, registrátorů a likvidátorů. „Tento princip přinesl klientům profesionální obsluhu s vysokými standardy a zrychlila se a zkvalitnila agenda spojená s vyřizováním pojistných událostí,“ říká Radim Nekov, vrchní ředitel Úseku likvidace občanského pojištění ČP.

Od roku 2006 pak Česká pojišťovna výrazným způsobem rozšiřovala síť svých smluvních partnerů s jasným cílem – být klientům v poskytovaných službách ještě blíže a usnadnit jim řešení pojistných událostí.

Další a velmi zásadní vývojový skok v oblasti likvidace přišel v roce 2011 se zavedením statusu tzv. osobního likvidátora. Tímto opatřením se výrazně zrychlil proces komunikace mezi pojišťovnou a klienty. Zvýšila se informovanost klientů a minimalizovala případná nedorozumění.

„Dnes tedy každý klient, který se dovolá na informační linku 841 114 114 a chce nahlásit pojistnou událost, získává tzv. osobního likvidátora. Ten ho provází likvidací konkrétní pojistné události. Stává se tak klientovi poradcem, který zodpoví dotazy, doporučí adekvátní postup řešení a v podstatě jej provede likvidací až do momentu výplaty peněz. Je po celou dobu k dispozici na telefonu či e-mailu a klient tak má stále přehled o tom, jak postupuje vyřizování jeho pojistné události. Nakonec likvidátor ještě klientovi zavolá, aby se ujistil, zda bylo všechno v pořádku a zda byl s průběhem likvidace spokojen,“ vysvětluje Radim Nekov.

Škoda s pořadovým číslem 4 000 000 se zařadila mezi ty nejčastěji hlášené. Týkala se povinného ručení dopravního podniku jednoho z českých měst, jehož cestující se při prudkém brzdění autobusu zranila. Výplata pojistného plnění tak pokryje vzniklé škody nejen na zdraví, ale i na majetku či škody finančního rázu.