Objem obchodu Home Credit ve třetím čtvrtletí meziročně vzrostl o 27 %

Praha 25. 10. 2006 – Společnost Home Credit zaznamenala v České republice ve třetím čtvrtletí 2006 výrazný meziroční nárůst v objemu poskytnuté jistiny. Od července do září financovala nákupy klientů za více než 2 miliardy korun. Ve srovnání se stejným obdobím loňského roku jde o nárůst o 27 %. Podle statistik Home Credit za období leden až září 2006 představovala průměrná výše jednorázového spotřebitelského úvěru částku 10 480 Kč, v případě hotovostních úvěrů hodnotu 20 621 Kč. Mezi komoditami nakupovanými prostřednictvím jednorázových spotřebitelských úvěrů také letos jednoznačně vedou domácí elektrospotřebiče, následuje spotřební elektronika. Statistika Home Credit za prvních devět měsíců tohoto roku rovněž ukazuje, že největší zájem o služby společnosti je v Moravskoslezském, Středočeském a Jihomoravském kraji.

Trend z minulých let, kdy v druhém pololetí mezi spotřebiteli stoupá zájem o nákupy na splátky, který následně vrcholí v posledních dvou měsících roku, potvrzuje i uplynulé čtvrtletí. V období od 1. července do 30. září 2006 společnost Home Credit v tuzemsku poskytla jistinu v celkovém objemu přesahující částku 2 miliardy Kč. Ve srovnání se stejným obdobím loňského roku jde o nárůst o 27 %. Nejúspěšnějším měsícem uplynulého čtvrtletí (a zároveň i prvních devíti měsíců roku) byl srpen, kdy objem poskytnuté jistiny dosáhl nejvyšší hodnoty a oproti minulému roku meziročně narost o téměř 40 %.

„Výsledky za třetí čtvrtletí potvrdily správně zvolenou strategii Home Creditu. V první polovině roku jsme se soustředili zejména na přípravu celé škály nových produktů ve všech distribučních kanálech, což se následně pozitivně odrazilo ve výrazném meziročním nárůstu v uplynulém čtvrtletí. Očekáváme, že v tomto trendu budeme pokračovat i v nadcházejícím předvánočním období, které je nejsilnějším obdobím roku,“ říká Ing. Miloš Stibor, předseda představenstva a generální ředitel Home Credit a. s. a dodává: „Předpokládáme, že v celkovém obratu za rok 2006 dosáhneme meziročního navýšení, které se bude blížit 10% a poprvé v historii Home Creditu překonáme hranici 7 miliard Kč

V souhrnu za všechna tři čtvrtletí, tedy za období od 1. ledna do 30. září 2006, společnost Home Credit v České republice financovala nákupy klientů v celkové hodnotě téměř 5 miliard Kč.

„Významný podíl na obchodních výsledcích za první tři čtvrtletí mají jednorázové spotřebitelské úvěry, které si naši klienti oblíbili zejména pro jednoduchou dostupnost a variabilitu. Kromě tradičně silné pozice v obchodní síti však výrazněji vnímáme také sílící zájem o hotovostní úvěry, například o Telefonní půjčku, kterou jsme uvedli na trh v květnu tohoto roku. Na půjčce po telefonu naši zákazníci oceňují především jednoduchost, pohodlí a diskrétnost při vyřízení z domova,“ uvádí Ing. Miloš Stibor.

Podle statistik Home Credit za období leden až září 2006 představovala průměrná výše jednorázového spotřebitelského úvěru částku 10 480 Kč. V případě hotovostních úvěrů, což je Telefonní půjčka, bezúčelová hotovostní půjčka dostupná na pobočkách České pošty nebo speciální hotovostní půjčky pro stávající klienty, dosáhla průměrná výše úvěru hodnoty 20 621 Kč. Průměrná výše jednoho čerpání prostřednictvím stříbrné karty Home Credit činila ve stejném období 1 960 Kč.

Čeští zákazníci si v prvních devíti měsících roku na jednorázový spotřebitelský úvěr nejčastěji pořizovali domácí elektrospotřebiče (meziroční změna +10 %) a spotřební elektroniku (+11 %), dále mobilní telefony, domácí potřeby a výpočetní techniku. Ve srovnání se stejným obdobím loňského roku rovněž častěji financovali vybrané sezónní zboží jako jsou například sportovní potřeby (+50 %) nebo bazény a příslušenství (+18 %). Ve srovnání jednotlivých krajů za uplynulá tři čtvrtletí vede v počtu uzavřených smluv Moravskoslezský kraj, následují kraje Středočeský a Jihomoravský.