O letošních Vánocích plánují Češi obdarovat průměrně 7 přátel a blízkých

[Tisková zpráva] Každý Čech plánuje o letošních Vánocích obdarovat v průměru 7 blízkých osob, přičemž štědřejší jsou tradičně ženy. Mezi nejtypičtější dárky patří oblečení, kosmetika, elektronika, knihy nebo dárkové poukazy. Průzkum GE Money Bank také ukázal, že hned 4 z 10 Čechů vánoční dárky nakupuje pomocí platebních karet.

„Každý Čech plánuje letos utratit za vánoční dárky v průměru 6 462 korun. Nejpohodlnějším způsobem jak dárky pořídit, je prostřednictvím kreditní karty. Dárky je možné nakupovat kdykoliv, třeba i když před výplatou není dostatek hotovosti na účtu. S kartou MoneyCard Plus a programem bene+ navíc každý může ušetřit při nákupu dárků až několik set korun,“ říká Jarmila Kowolowská, ředitelka kreditních karet GE Money Bank.

V rámci programu bene+, který GE Money Bank nabízí ke kartám MoneyCard Plus a MoneyCard Gold vrací klientům 1 % z ceny každého nákupu zpět na účet. U partnerů programu bene+ je to pak dokonce odměna až 10 % (u Gold karet až 20%). Aktuální seznam partnerů lze nalézt na www.beneplus.cz.

Klienti GE Money Bank, kteří platí prostřednictvím kreditních karet MoneyCard, mohou využít až 50 denního bezúročného období. To se samozřejmě vztahuje i na transakce provedené na internetu. Všichni klienti, kteří o novou kartu požádají do konce roku, mohou navíc počítat s nulovým úročením realizovaných nákupů po dobu šesti měsíců.

Tátovi knížku, mámě voňavku

Polovina Čechů plánuje o letošních Vánocích obdarovat 6 až 10 lidí. Nejštědřejší jsou podle průzkumu GE Money Bank ženy a mladí lidé ve věku 18 až 29 let. A jaké dárky se nejčastěji kupují?

A jakými dárky pravděpodobně uděláte největší radost? Z výsledků průzkumu GE Money Bank je patrné, že nejoblíbenějším dárkem, který si přeje nejvíce respondentů je kniha (22 %). Pod stromečkem potom Češi také chtějí nalézt oblečení nebo obuv (17 %), kosmetiku (12,5 %), elektroniku (11 %),  nebo sportovní vybavení (8 %). Z předešlé zkušenosti Češi pod stromečkem nejčastěji očekávají oblečení a obuv (55 %), kosmetiku (47 %) a knihy (27 %).