O ČSOB Penzijní fond Progres se zajímají stále mladší lidé

Snížení průměrného věku o 3 roky a nárůst počtu klientů o 60 procent během jednoho roku v ČSOB Penzijním fondu Progres (PF Progres) přinesla nová strategie ČSOB v penzijním připojištění. ČSOB PF Stabilita zaznamenal za loňský rok téměř 27 % nárůst v počtu nově uzavřených smluv. Penzijní fond tak úspěšně čelil odchodu části účastníků, kterým na konci roku 2002 a v první polovině roku 2003 vznikl nárok na starobní penzi.

Trend posilování mladších ročníků spolu s nárůstem počtu klientů v PF Progres je o to významnější, že vládou ohlášená penzijní reforma počítá s vyšší osobní zodpovědností občanů. Průměrný věk nových klientů ČSOB PF Progres se v období září až prosinec 2003 snížil v porovnání s celoročním průměrem ze 40,4 na 37,1 let. Ještě v roce 2002 průměrný věk u nově uzavřených smluv činil 42,8 let. U ČSOB PF Stabilita se průměrný věk nových účastníků za loňský rok v souladu se strategií prakticky nezměnil a dosáhl 51,6 let.

Strategie ČSOB spočívá v zachování dvou penzijních fondů ČSOB PF Progres a ČSOB PF Stabilita, z nichž každý je zaměřen na klienty jiné věkové kategorie. Zatímco ČSOB PF Stabilita je určen klientům starším 45 let upřednostňujícím kratší dobu spoření, je ČSOB PF Progres naopak vhodnější pro mladší klienty, kteří chtějí spořit déle a s vyšším zhodnocením akceptují i jistou míru rizika. Snížení průměrného věku nových klientů Progresu téměř o 3 roky za relativně krátké období a téměř 60 % nárůst v počtu klientů dokumentuje, že mladá generace postrádala penzijní fond zaměřený na její skutečné potřeby, komentovala tento výsledek ČSOB PF Progres Kateřina Štěrbová, zodpovědná za obchodní úsek obou penzijních fondů. Pro nás jsou tyto výsledky zároveň důkazem, že strategie ČSOB v oblasti penzijního připojištění byla dobře nastavena a je plně funkční, dodala Štěrbová.

ČSOB se rovněž podařilo úspěšně rozšířit další záměr – nabídnout na jednom místě klientovi maximální pohodlí v zajištění jeho finančních záměrů a potřeb. V loňském roce jsme zvýšili o 60 % prodej penzijního připojištění prostřednictvím pobočkové sítě ČSOB. Chceme, aby si klient mohl při jedné návštěvě pobočky se svým bankéřem zařídit všechny finanční aktivity, které v rámci skupiny ČSOB má, vysvětluje tento záměr Milan Tománek, ředitel komunikace skupiny ČSOB.