Nový trend - Pražané jezdí nakupovat za Prahu!

Ve vyspělých evropských metropolích je to běžná věc. Lidé z hlavního města sednou o víkendu do aut, vezmou rodinu, kamarády, partu a odjedou za výhodnými nákupy do velkých nákupních center či outletů za město. Stejně naladění Pražané budou mít zanedlouho podobnou příležitost. V lokalitě Brzotice-Loket, na 66 km dálnice D1 z Prahy do Brna, se co nevidět začne stavět velké moderní outletové centrum Exit 66. Tady se dá nejen nakoupit kvalitní značkové zboží se stálou celoroční slevou, ale také příjemně strávit volný čas.

Myšlenka vybudovat rozsáhlé outlet centrum v České republice vznikla už v roce 2004. Primární otázkou byl výběr lokality. Na základě zkušeností ze zemí západní Evropy a USA bylo předem jasné, že jedním z hlavních parametrů budoucího úspěchu je geografická dispozice. Principem outlet center není umístění ve velkých městech či jejich okolí, kde je obrovská saturace trhu komerčních prostor, nýbrž v blízkosti významné dopravní tepny. V Česku je tímto dopravním tahem frekventovaná dálnice z Prahy do Brna, po které se denně v jednom směru přepraví okolo 80 000 lidí.

Hlavní předností outlet centra je celoroční sleva od 30 % do 90 % na běžně dostupné značkové zboží. Projektový manager Exitu 66, Ing. Robert Čabla ze společnosti DEVO Group, a.s., k tomu doplňuje: „Od počátku devadesátých let jsme získali bohaté zkušenosti z maloobchodní činnosti v České republice i v zemích východní Evropy. Díky nim jsme postupem času cítili potřebu budovat komerční centra v kontextu nákupních středisek, tzv.factory outlet, kde je jednou z podmínek získání pronájmu stálá minimální sleva 30 % oproti běžně dostupným artiklům stejného druhu.“

Outlet centrum je výsledkem týmové práce developera, architektů, projektantů i odborníků z oblasti marketingu a reklamy. Vše nasvědčuje tomu, že na dálnici D1 vyroste do roka skutečně mimořádně originální centrum nákupů a zábavy.

Idea architektonického řešení Exitu 66 je jednoduchá – jednotlivé sektory outletu jsou koncipované jako nejvýznamnější světové obchodní metropole. Návštěvník tak může v jeden den okusit kouzlo extravagantního Londýna, elegantní Paříže, magické Prahy a romantického Říma či nasát atmosféru proslulé newyorkské metropole. Každé město přitom charakterizuje typická dominanta. Jeden z autorů architektonické podoby Exitu 66, ing.Arch. Petr Hlaváček, představuje tento outlet stručně: „Současná architektura obchodních center nevykazuje ve většině případů přemíru originality a vzájemné odlišnosti. U projektu Exit 66 spolupracovali architekti developerských a komerčních objektů s filmovými scénografy a prostřednictvím fiktivních kulis představili významné světové metropole. Vytvořili jsme jakési filmové město. Kulisy, jež svůj fiktivní charakter nepopírají, jsme zvolili záměrně, jako reakci na mnohdy až kýčovitě ztvárněné objekty outletů neuměle napodobující reálné město.“

Na první nákupy bude možné se vypravit na konci příštího léta. A o tom, že se fanoušci podobného stylu nakupování mají na co těšit svědčí i zájem, s jakým se projekt Exitu 66 setkal v loňském roce na mezinárodním veletrhu nemovitostí MAPIC v jihofrancouzském Cannes.