Nové Sdružení bude bojovat za konkurenční TV trh

Praha, 12.3.2007 - Nově vzniklý přípravný výbor Sdružení za konkurenci na trhu TV reklamy spojuje inzerenty, zadavatele televizní reklamy a další subjekty. Sdružení si klade za cíl zvrátit současný trend snižování reklamního limitu České televize. Předsedou přípravného výboru Sdružení byl zvolen Jiří Mikeš.

Současný televizní trh v České republice je nestandardní a deformovaný, ovládaný duopolem komerčních televizí. „Jsme přesvědčeni, že snížení reklamních časů České televize na 0,5 % a jejich následné úplné zrušení přinese rozpad standardního tržního mechanismu na televizní scéně a zvýšení cen reklamy. Vyšší cena reklamy se následně promítne do růstu cen výrobků i do strategií inzerentů. Sdružení chce alespoň částečně eliminovat hrozící deformaci trhu s reklamou a její dopady na celou ekonomiku České republiky,“ vysvětluje Jiří Mikeš z Katedry obchodního podnikání a komerčních komunikací VŠE, jenž se stal předsedou přípravného výboru Sdružení za konkurenci na trhu TV reklamy.

Kromě deformace tržního prostředí se Česká republika zrušením reklamního limitu veřejnoprávní televize stane raritou Evropské unie. Sdružení nevidí důvod, proč by český trh, jako jeden z nejsilněji limitovaných v Evropě, měl přistupovat k dalšímu omezení, pro které navíc neexistuje žádný reálný důvod či obava.

„Dokladem nezdravé situace na televizním trhu jsou i nedávno zveřejněné ceny reklamy komerčních televizí pro rok 2007, ze kterých vyplývá, že reálný cenový nárůst oproti roku 2006 se pohybuje na úrovni 20 – 25 %. To ostatně koresponduje i s veřejně deklarovaným očekávaným nárůstem příjmů největší komerční televize na trhu, jak byl nedávno prezentován v zahraničí akcionářům jejího vlastníka,“ doplňuje výkonný ředitel Českého sdružení pro značkové výrobky Jan Levora, člen přípravného výboru Sdružení.

Informace o Sdružení, jeho cílech a problematice k tématu jsou k dispozici na stránkách www.konkurencniTVtrh.cz