Nové funkčnosti internetového bankovnictví České spořitelny jdou do ostrého provozu

Ode dneška nabídne internetové bankovnictví České spořitelny klientům nové funkčnosti, které banka od listopadu loňského roku ověřovala u vybraných majitelů služby SERVIS 24 Internetbanking. Klienti tak například získají přes internetové bankovnictví informace o svých platebních kartách, budou mít možnost nastavit si Osobní účet ČS podle svých představ nebo jim banka nabídne možnost předschváleného úvěru. U přeshraničních plateb budou moci nově zadávat tzv. SEPA převody.

„Po nasazení nové verze během víkendu mohou klienti využít novinek v internetovém bankovnictví, které ulehčí obsluhu jejich finančních prostředků uložených v bance,“ uvedl Aleš Mamica, ředitel úseku přímé bankovnictví.

„Díky připojení kartových účtů budou mít větší přehled o všech provedených peněžních operacích, možnost nastavovat Osobní účet ČS jim zase umožní přizpůsobit jeho obsah přesně svým potřebám,“ dodal Aleš Mamica.

Vítanou novinkou je připojení kartových účtu – debetních i kreditních karet. Klienti tak nyní budou moci nahlížet na kartové účty a mít detailní přehled o transakcích platebními kartami či aktuální výši limitů pro výběr z bankomatů a pro platby u obchodníků. Zjistí také typ sjednaného pojištění ke kartě nebo výši nejbližší splátky u své kreditní karty.

Nastavit si Osobní účet šlo doposud pouze v pobočce banky, nyní mohou majitelé účtu měnit jeho parametry sami ve své službě SERVIS 24 Internetbanking. Novinkou je také možnost zadání SEPA (Single Euro Payments Area) plateb. SEPA převody klientům zajistí připsání prostředků na účet příjemců v plné výši (bez snížení částky některou ze zprostředkujících bank) do tří dnů po dni předání platebního příkazu a možnost lepší identifikace platby.

Nově také mohou někteří klienti obdržet prostřednictvím služby SERVIS 24 nabídku předschváleného úvěru (kontokorentu, kreditní karty či spotřebitelského úvěru), který mohou hned v prostředí služby sjednat – stačí pouze zkontrolovat a doplnit předvyplněné údaje a autorizovat vygenerovanou smlouvu.

Novinky nabídne také služba BUSINESS 24 – klienti budou moci například zrušit transakce s dopřednou splatností a transakce pozdržené z důvodu nedostatku peněžních prostředků na účtu, uvidí také přehled svých úvěrů a bankovních záruk.

Počet klientů přímého bankovnictví vzrostl během loňského roku 2007 o více než 100 tis., koncem roku 2007 využívalo službu více než 1,2 mil. klientů. Nejoblíbenějším bylo internetové bankovnictví, které mělo koncem minulého roku 822 tis. uživatelů. Nejvíce využívanou cestou pro zadání platebních transakcí bylo přímé bankovnictví, více než tři čtvrtiny všech plateb v České spořitelně byly zadány přes službu SERVIS 24, BUSINESS 24 nebo Multicash (76 milionů transakcí).