Nejvstřícnější bankou roku 2011 se stala Fio banka

[Tisková zpráva] Nejvstřícnější bankou klientského ratingu bank OVB Vstřícná banka se za celý rok 2011 stala Fio banka. Druhé nejvyšší hodnocení za celý rok 2011 zaznamenala UniCredit Bank. Na třetím místě se umístila GE Money Bank.

Vyhodnocení bank za celý rok 2011 vychází z jednotlivých čtvrtletních hodnocení bank a zahrnuje tak v sobě veškeré nejvýznamnější kroky a opatření bank ve vztahu ke klientům v roce 2011. Fio banka dosáhla za všechna čtyři čtvrtletí roku 2011 nejvyšší průměrné hodnocení se 71,49%. Následovala UniCredit Bank s 67,77 procenty a GE Money Bank s 67,06 procenty.

Výsledky hodnocení se v průběhu roku výrazně měnily

V první polovině hodnoceného roku nasadila Fio banka vysokou laťku. V prvním čtvrtletí dosáhla 73,04% a v druhém dokonce 74,1%, což bylo nejvyšší hodnocení všech bank za všechna sledovaná čtvrtletí. Své postavení však v druhé polovině roku udržet nedokázala. Ve třetím čtvrtletí ji se svými 70% předběhla GE Money bank, ona sama získala jen 68,99% a ve čtvrtém čtvrtletí se 70,03% obsadila první místo UniCredit Bank.

V průměrném hodnocení však Fio banka nad zmíněnými konkurenty přeci jen zvítězila a stala se tak Nejvstřícnější bankou klientského ratingu bank OVB Vstřícná banka roku 2011.

Fio banka – široká nabídka a nízké poplatky

Fio banka v průběhu roku 2011, kdy se stala Nejvstřícnější bankou stále, zvyšovala počet svých klientů. Banka rovněž zaváděla do praxe zajímavé novinky, které oslovily veřejnost i porotu. Banka dominovala výrazně v nízkých cenách svých služeb a produktů. Banka se tak od počátku roku 2011 mohla spolu s mBank pochlubit každé čtvrtletí suverénně nejlepším poplatkovým hodnocením mezi tuzemskými bankami.

František Pavelka, vedoucí katedry finančních obchodů Bankovního institutu vysoká škola Fio banku hodnotí: „FIO banku můžeme opravdu považovat za nejdynamičtější banku roku 2011. Překročila 125.000 klientů. Nadále je značně úspěšná zejména v investičním bankovnictví, kde obchoduje i pes Varšavskou burzu. Zahájila další kurs školy investování a zvyšuje počty poboček.“ 

Na druhém a třetím místě ročního hodnocení se umístily banky GE Money Bank a UniCredit Bank. Obě banky se také v průběhu roku staly vedle Fio banky nejvstřícnější čtvrtletní bankou. GE Money ve třetím a UniCredit Bank ve čtvrtém čtvrtletí. Obě banky jsou ze strany poroty, ale i ze strany veřejnosti hodnoceny jako velmi inovativní a dynamické banky, které umí v praxi realizovat zajímavé nápady.

Nejúspěšnější banky v klientském ratingu OVB Vstřícná banka v roce 2011

Banka                         Průměr hodnocení

Fio banka                           71,49 %

UniCredit Bank                    67,77 %

GE Money Bank                  67,06 %

mBank                                66,19 %

Komerční banka                  65,94 %

Vyhlášení Nejvstřícnější banky roku 2011 je vyvrcholením druhého ročníku klientského ratingu OVB Vstřícná banka, který sleduje každé čtvrtletí jednotlivé kroky, opatření či image bank a posuzuje jejich vstřícnost ke klientům.

„Je zřejmé, že hlavním cílem je poskytovat klientům, ale i bankám a veřejnosti, důležité informace o vývoji vstřícnosti bank. Vytváří se tak průběžný index, kde může každý snadno zjistit, zda se vstřícnost banky zvyšuje nebo naopak klesá a proč“, vysvětluje smysl hodnocení Ing. Eva Poláchová, ředitelka Akademie vzdělávání a Analytického centra OVB.

Výsledky jednotlivých čtvrtletí roku 2011

Nejvstřícnější banka v roce 2011

Čtvrtletí                    1.    místo                     2.    místo                        3.    místo

I.                                 Fio banka                    UniCredit Bank            Komerční banka

II.                                 Fio banka                   UniCredit Bank             GE Money bank

III.                               GE Money Bank             Fio banka                    Komerční banka

IV.                                 UniCredit Bank               Fio banka                          ­mBank