Naděje na zisk až 100 milionů euro pro klub, který vyhraje Ligu mistrů UEFA

Praha, 24. srpna 2006 – Podle nejnovějšího průzkumu společnosti MasterCard budou nejlepší evropské fotbalové kluby bojovat o zisk až 100 milionů euro. Liga mistrů UEFA 2007 odstartovala 24. srpna.

Společnost MasterCard, oficiální sponzor Ligy mistrů UEFA, svolala 12 předních evropských odborníků v oblasti fotbalu a obchodu z Anglie, Německa, Francie, Itálie, Španělska a Chorvatska. Tito odborníci z řad akademických a obchodních institucí – zahrnující Liverpoolskou univerzitu Johna Moora, Státní banku Porýní, Univerzitu v Limoges, bankovní skupinu Capitalia, Univerzitu ve Vigu a fotbalový klub Dinamo Záhřeb – byli požádáni, aby propočtem odhadli, jakou hodnotu by mohlo mít vítězství v Lize mistrů UEFA 2007.

Výsledky průzkumu přinášejí pozitivní informace pro domovské město vítězného klubu. Odborníci zjistili, že vítězný klub se bude moci těšit z vyšší míry sponzorství, televizní tržby, celkového příjmu na vstupném a vyšší hodnoty hráčů. Předpokládaná odměna 100 milionů euro je však stále ještě mnohem nižší než částka, kterou většina špičkových evropských klubů utratila za dopravu a mzdy v několika předchozích sezónách.

FC Liverpool, vítěz Ligy mistrů UEFA 2005, viděl loni hlavní prospěch svého města z odhadovaných 70 milionů euro ve zvýšení míry spotřebitelských výdajů, turismu, sponzorství a reklamy. Po výhře v roce 2004 se také domovské město FC Porta těšilo z finančního oživení, které se odhaduje až na 12 milionů euro.

John Stuart, senior vicepresident pro oddělení sponzorství společnosti MasterCard Worldwide, řekl: „Sázky jsou pro čelní evropské kluby vysoké a každý tým chce vyhrát Ligu mistrů UEFA. Náš průzkum s některými čelními evropskými osobnostmi v oblasti fotbalu a obchodu ukazuje, že finanční zisk z výhry trofeje je ohromný a že z něj mají prospěch i domovská města.”

„Liga mistrů UEFA je nejslavnější klubovou soutěží na světě, což znamená, že kluby jsou ochotny utratit obrovské částky peněz na to, aby přilákaly podpisy nejlepších světových hráčů. Společnost MasterCard se pyšní tím, že tuto soutěž podporuje již patnáct let a setrvává na pozici Oficiálního sponzora Ligy mistrů UEFA.”

Průzkum také odhalil, že domovská města vítězných klubů Ligy mistrů mají z úspěchu svého týmu větší zisk, pokud jde o města malá nebo relativně neznámá. Větší města, jako například Barcelona, Milán nebo Londýn, profitují ze získání fotbalového klubového titulu nejméně.

„Mezinárodní zájem o soutěže UEFA poukazuje na to, že UEFA coby celosvětová značka se silnou evropskou tradicí jde s našimi zájmy perfektně dohromady,”dodal John Stuart.

Společnost MasterCard je sponzorem Mistrovství Evropy ve fotbale již od roku 1992 a sponzorem Ligy mistrů od roku 1994. Obě soutěže jsou nyní počítány mezi největší sportovní události na světě. V sezóně 2004/5 Ligy mistrů UEFA dokonce pocházelo téměř 50 % diváků z neevropských zemí.

Podle podmínek nedávno obnoveného sponzorství s federací UEFA vlastní společnost MasterCard výhradní práva v oblasti platebních služeb. Dodatek také zahrnuje práva k jiným událostem, které UEFA pořádá. Jedná se například o Mistrovství Evropy žen, Mistrovství Evropy fotbalistů do 21 let a Mistrovství Evropy v sálové kopané.