MSP získaly v ČSOB o 47% více úvěrových prostředků a občané svěřili ČSOB Zajištěným fondům o 84% více úspor, uvádí meziroční srovnání za první čtvrtletí

ČSOB (banka) poskytla v 1Q 2005 malým a středním podnikům (MSP) úvěry v celkovém objemu 4,433 mld. Kč, což představuje meziroční nárůst o 47 %. Celkem tak ke konci 1Q 2005 klienti z tohoto segmentu již v ČSOB čerpali 21,8 mld. Kč.

Zájem podnikatelů i veřejné sféry o úvěrové financování udržuje obecně rostoucí trend a bance se daří na něj odpovídat zjednodušováním a zrychováním úvěrového procesu. Ukazuje to například meziroční vývoj úvěrů poskytnutých minicipalitám; ČSOB zaznamenala růst jejich objemu o + 33 %.

Skupina ČSOB udržela své postavení vedoucího financiéra bydlení v ČR. Celkový objem hypoték a úvěrů ze stavebního spoření dosáhl k 31. 3. 2005 výše 75,3 miliard Kč a v porovnání se stejným datem loňska se zvýšil o 37,6 %. Jen za 1Q 2005 dosáhl objem nově poskytnutých úvěrů na bydlení 6,2 miliardy Kč. Z toho objem nově poskytnutých ČSOB Hypoték (hypotéka poskytovaná od února 2004 pouze na pobočkách ČSOB) se v 1Q 2005 meziročně zvýšil o 178 % a dosáhl 766 milionů Kč.

Celkový objem úvěrů čerpaných drobnými klienty (bez Poštovní spořitelny) se k 31. 3. 2005 zvýšil o 55 % na 7,1 mld. Kč. Například počet kreditních karet meziročně stoupl o 100 % na 23.504 karet.

ČSOB stále potvrzuje svou jedinečnou pozici v poradenství drobným klientům v jejich základním finančním plánování. Klíčový plán je přitom nástrojem, s jehož pomocí se již 57 tisíc klientů rozhodlo k novému uspořádání svých úspor. Důvěra v poradenství ČSOB se projevuje i v prodejích ČSOB Zajištěných fondů. Během prvních tří měsíců letošního roku do nich občané vložili 1,9 mld. Kč, což představuje nárůst o 84 % v porovnání se stejným obdobím loňska. Celkové hrubé prodeje ČSOB Fondů činily v 1. čtvrtletí 6,6 mld. Kč a meziročně se tak zvýšily o 42 %. Celkový objem majetku spravovaný podílovými fondy ČSOB k 31.3. 2005 činil 47 miliard Kč, z toho 10,5 miliardy Kč je investováno v zajištěných fondech. Životní pojištění jako alternativní formu zhodnocování úspor s efektem pojištění zvolilo během 1Q 2005 na pobočkách ČSOB celkem 1.518 klientů, tedy o 9 % více než ve stejném období loňska.

Některé další obchodní výsledky ČSOB (v ČR) za 1Q 2005 shrnuje následující přehled:
· Počet uživatelů přímého bankovnictví dosáhl 928,2 tisíc a meziročně se zvýšil o 17 %. Největší nárůst uživatelů – o 55 % – zaznamenala služba ČSOB Internetbanking – k 31.3. 2005 ji využívalo 273,6 tisíc klientů.
· Celkový počet platebních karet činil k 31. 3. 2005 1,563 milionu kusů (včetně karet Poštovní spořitelny), to je o 4,5 % více než ke stejnému datu minulého roku. Z tohoto počtu je 491 tisíc čipových karet ČSOB ve standardu EMV. ČSOB tím meziročně zvýšila jejich počet o téměř 200 %.
· Počet bankomatů ČSOB k 31.3. 2005 činil 495 přístrojů oproti 434 bankomatům ke stejnému období minulého roku. Dalších zhruba 40 bankomatů provozuje ČSOB pro jiné banky, ale klienti ČSOB a Poštovní spořitelny je mohou používat za stejných podmínek/poplatků jako bankomaty vlastní banky.
· K 31. 3. 2005 využívalo produktový balíček Podnikatelské konto Plus téměř 43 tisíc podnikatelů, což představuje meziroční nárůst o 116 %.
· K 31. 3. 2005 se zvýšil počet klientů využívajících produktový balíček Osobní konto Plus o 65 % a činil 249,5 tisíc klientů.
· O 20% meziročně se také zvýšil počet klientů, kteří během prvních tří měsíců letošního roku uzavřeli na pobočkách banky cestovní pojištění. Celkem tento produkt zakoupilo v bance v 1Q 2005 13 tisíc klientů