Mohutná expanze KASA.cz

Společnost EUROCOMM Group s.r.o., provozovatel serveru KASA.cz, jednoho z největších internetových obchodů v České republice a největšího internetového obchodu na Slovensku - HEJ.sk, expanduje dále do zahraničí.

Slovensko

Pobočka na Slovensku vznikla již v roce 2003. Přestože internet a internetový obchod je na Slovensku v plenkách, podařilo se společnosti, naučit lidi nakupovat na internetu. „Naše plány jsou smělé. Plánujeme, že letošní obrat na Slovensku dosáhne 100 miliónů korun. Abychom udrželi rostoucí trend nákupů i do příštích let, musí se naše firma věnovat nejen obchodu, ale také osvětě nákupu na internetu. S naším systémovým vybavením si na tamějším trhu připadáme trochu jako v jiném světě. Distributorům i výrobcům bohužel musíme říkat, na co je dobrý informační systém a co jim přinese,“ říká Martin Kasa. Společnost nabízí prakticky shodnou nabídku sortimentu a služeb jako v České republice. Naleznete ji na www.HEJ.sk.

Expanze na Západ – Německo

Další ze zahraničních poboček společnosti, EUROCOMM DE GmbH, byla založena v regionu bývalého východního Německa. Díky vysoké nezaměstnanosti tohoto regionu firma využila investiční pobídky tamních úřadů. I přesto jde o poměrně odvážný krok, jelikož konkurence v Německu je značně vyspělá a to jak po stránce kapitálové, tak po stránce informační. Vstup na německý trh má ale i své výhody, komentuje Martin Kasa, ředitel společnosti: „Díky místní pobočce se dostaneme k mnoha akčním nabídkám, které dále nabídneme zákazníkům ve všech zemích, ve kterých působíme. Dalším velkým plusem je centralizace podpůrných činností v České republice, kde díky levnější pracovní síle a nižším nákladům dosáhneme podstatně efektivnějšího provozu než ryze německá konkurence. Poslední výhodou je počet zákazníků, které můžeme obsloužit.“ Společnost spustí elektronický obchod pro zákazníky začátkem července 2005 na adrese www.EUKASA.de.

V Polsku je KASA v Katovicích

Polsko je další zemí, kam tato ryze česká společnost expanduje. Proč si tuto zemi firma vybrala, vysvětluje Martin Kasa: „Ačkoliv internetový trh není v Polsku tak vyvinutý jako v jiných zemích, kde již působíme nebo kam expandujeme, chceme i zde oslovit zákazníky s naší nabídkou. Polský a slovenský trh k sobě mají velmi blízko a proto praktická zkušenost s expanzí na Slovensko bude naším velkým plusem.“ Společnost spustí elektronický obchod pro zákazníky, zároveň s Německem, začátkem července 2005 na adrese www.EUKASA.pl.

Nekončící expanze

Dle vyjádření majitelů společnosti, provozující server KASA.cz, jsou investice pro současnou expanzi na zahraniční trhy v řádu 8 ciferného čísla, tj 10 milionů korun a více. Přesto společnost plánuje další smělé kroky. Jedná se např. o vstup na nové trhy – země, o kterých se již jedná velmi nahlas, jsou Rakousko a Maďarsko. „Hned jak se nám podaří ekonomicky a procesně rozjet pobočky v Polsku a Německu, budeme naše aktivity směřovat do dalších zemí. Takové kroky však plánujeme až na rok 2006,“ dodává na závěr Martin Kasa.