MasterIndex: Čeští muži jsou šetřivější než ženy, ušetřit dokáží tři čtvrtiny z nich

[Tisková zpráva] Dle výsledků výzkumného šetření MasterIndex, které v březnu tohoto roku realizovala společnost MasterCard, třem čtvrtinám českých mužů zbývá na konci měsíce po zaplacení všech účtů alespoň malý obnos peněz.

Pouze 53 % dotázaných mužů ale věří, že během následujícího roku se jim podaří ušetřit alespoň nějakou částku. Muži také častěji nakupují na internetu, a to zejména elektroniku a vybavení do domácnosti.

Spotřebitelský průzkum s názvem MasterIndex si v březnu letošního roku nechala od nezávislé výzkumné firmy GfK realizovat společnost MasterCard. Výsledky průzkumu ukázaly, že 74 % českých mužů dokáže ušetřit každý měsíc po zaplacení všech účtů alespoň malou částku peněz, zatímco v případě žen se to podaří 69 %. Z toho 40 % dotázaných mužů uvádí, že ušetří peníze bez problému, 34 % zůstane na konci měsíce jen malá část jejich příjmu a 22 % se přiznalo, že ušetří jen zřídka. Pouhým 4 % se to vůbec nepodaří.

„Během následujících dvanácti měsíců je pro 36 % dotázaných můžu spíše pravděpodobné, že ušetří a pro 17 % dokonce velmi pravděpodobné,“ vysvětluje Pavel Javorský, obchodní ředitel MasterCard Europe pro Českou republiku.

Muži a nákupy přes internet

„V rámci průzkumného šetření MasterIndex se snažíme sledovat trendy a vývojové tendence v nákupním chování držitelů karty, abychom lépe zareagovali na jejich potřeby a uzpůsobili jim naše služby. Proto nás velmi zajímaly například výsledky zabývající se tématikou, jak se muži staví k nákupům na internetu z hlediska bezpečnosti i nakupovaného sortimentu,“ vysvětluje Pavel Javorský. Na internetu nakupuje 96 % dotázaných mužů, z toho 49 % zřídka a 47 % poměrně často. Nejčastěji muži nakupují na internetu elektroniku (78 %), vybavení do domácnosti (40 %), knihy, hudbu, CD, DVD apod. (36 %).

Design a atraktivita karty pro muže

Ačkoliv je pro 57 % dotázaných mužů design karty nedůležitý, 27 % by bylo rádo, kdyby na kartě mohli mít fotografii, kterou by si sami vybrali, a dalších 26 % by uvítalo, kdyby byla karta vyrobena z materiálů šetrných k životnímu prostředí. V 16 % se objevila ještě odpověď týkající se možnosti výběru barvy karty, shodně 9 % by uvítalo, aby byla karta průhledná nebo aby byla v barvách jejich oblíbeného sportovního klubu. Ve 4 % odpovědí se objevil ještě požadavek, aby karta voněla. Průzkum se zabýval také atraktivitou služeb nabízených ke kartě. Čeští muži by nejčastěji uvítali slevy v řetězcích supermarketů (84 %), slevy za energii (79 %) a slevy u telefonních operátorů (70 %).