MasterIndex: Češi nakupují na internetu častěji než Slováci, v placení kartou za on-line nákupy jsou ale zdrženlivější

[Tisková zpráva] V březnu letošního roku realizovala společnost MasterCard výzkumné šetření MasterIndex, jehož výsledky ukázaly, že česká populace dává přednost nákupům on-line spíše než populace slovenská.

Zatímco v České republice se k častým nákupům na internetu přiklonilo 44 % respondentů, na Slovensku to bylo o 11 % respondentů méně. Češi jsou oproti Slovákům ale konzervativnější v placení kartou při nákupu on-line. Při nákupech na internetu platí na Slovensku kartou 41 % dotázaných. Oproti tomu v Čechách při on-line nákupech používá své platební karty pouhých 34 % respondentů. Obě národnosti shodně na internetu nejčastěji nakupují elektroniku, oblečení, obuv a módní doplňky, knihy a hudbu.

Spotřebitelský průzkum s názvem MasterIndex si v březnu letošního roku nechala od nezávislé výzkumné agentury GfK realizovat společnost MasterCard. Dle výsledků průzkumu nakupuje na internetu alespoň občas 93 % dotázaných Čechů, z toho 49 % jen zřídka a 44 % se přiklonilo dokonce k častému užívání internetu pro nákupy. Na Slovensku rovněž nakupuje on-line alespoň občas většina dotázaných (89 %), z toho třetina tu nakupuje často (33 %) a 56 % jen zřídka.

Placení kartou za on-line nákupy

Průzkumné šetření MasterIndex přináší také porovnání Čechů a Slováků z hlediska ochoty platit kartou za nákupy na internetu. Při on-line nákupech využívá platební kartu 34 % českých a 41 % slovenských respondentů. „Dle výsledků výzkumného šetření MasterIndex můžeme také konstatovat, že Češi jsou v porovnání se Slováky mnohem více konzervativní v otázce placení kartou za nákupy na internetu,“ prozrazuje Pavel Javorský, obchodní ředitel MasterCard Europe pro Českou republiku a dodává: „Tento výsledek je pro nás jako karetní asociaci poměrně zajímavý, protože souvisí i s otázkou klientova vnímání bezpečnosti při placení kartou na internetu. Z tohoto důvodu také neustále pracujeme na zlepšování jedinečného bezpečnostního řešení MasterCard SecureCode, který garantuje bezpečnost on-line nakupování a měl by rozptýlit obavy držitelů karet.“ Dle průzkumu MasterIndex považuje nakupování na internetu za bezpečné 64 % českých a 58 % slovenských respondentů.

Zboží nakupované na internetu

Oba národy nakupují na internetu nejčastěji elektroniku, potvrdilo to 69 % Čechů a 59 % Slováků. Druhým v Čechách nejčastěji na internetu nakupovaným prodejním artiklem je oblečení, obuv a módní doplňky (40 %). Třetí příčku u českých spotřebitelů obsadily knihy, hudba, CD a DVD (35 %). Na Slovensku respondenti uváděli jako druhé nejčastěji nakupované zboží na internetu knihy, hudbu, CD a DVD (54 %) a třetím nejčastěji on-line nakupovaným zbožím je oblečení obuv a módní doplňky (34 %).