MasterIndex: 70 % českých žen používá platební kartu nejčastěji pro nákup oblečení a potravin

[Tisková zpráva] Dle výsledků výzkumného šetření MasterIndex, které v březnu tohoto roku realizovala společnost MasterCard, 70 % českých žen používá nejčastěji platební kartu k nákupu potravin a oblečení.

Devět procent uvedlo, že ji využívá také při platbě u benzínové pumpy a šest procent při nákupu na internetu. V budoucnu by téměř polovina dotázaných žen ráda platila kartou také za výlohy u lékaře nebo na státních a obecních úřadech.

Spotřebitelský průzkum s názvem MasterIndex si v březnu letošního roku nechala od nezávislé výzkumné firmy GfK realizovat společnost MasterCard. Výsledky průzkumu ukázaly, že ženy nejčastěji platí kartou útratu v obchodech s potravinami a oblečením (70 %), při platbě u benzínové pumy (9 %), při nákupu na internetu (6 %) a při placení složenek nebo inkasa (5 %).

Využívání karet v budoucnosti

„V rámci průzkumného šetření MasterIndex se snažíme sledovat trendy a vývojové tendence v nákupním chování držitelů karty, abychom lépe zareagovali na jejich potřeby a uzpůsobili jim naše služby. Proto nás velmi zajímaly například výsledky zabývající se otázkou, na kterých místech, kde se dosud kartami neplatí, by ženy rády platební kartu využívaly,“ vysvětluje Pavel Javorský, obchodní ředitel MasterCard Europe pro Českou republiku.

Téměř polovina dotázaných žen (49 %) by ráda využila možnosti platit kartou u lékaře, 45 % na obecních a státních úřadech, popř. při placení daní, 44 % ve více kavárnách, klubech, restauracích než je možné v současnosti a 37 % uvedlo, že ve více kinech a divadlech než v současnosti.

Design a atraktivita karty pro ženy

Ačkoliv 53 % dotázaných žen považuje design karty za méně důležitý, 31 % by bylo rádo, kdyby byla karta vyrobena z materiálů šetrných k životnímu prostředí a dalších 30 % by uvítalo, kdyby na kartě mohly mít fotografii, kterou by si samy vybraly. V 24 % se objevila ještě odpověď týkající se možnosti výběru barvy karty, shodně 5 % by uvítalo zrcátko na kartě, nebo aby byla karta průhledná. Ve 4 % odpovědí se objevil ještě požadavek, aby karta voněla.

Průzkum se zabýval také atraktivitou služeb nabízených ke kartě. České ženy by nejčastěji uvítaly slevy v řetězcích supermarketů (90 %), slevy za energii (87 %), slevy u telefonních operátorů (79 %) a za velmi zajímavé považují také slevy v obchodech s oblečením (79 %).