MasterCard zaznamenal v Evropě v prvním čtvrtletí 2007 růst objemu plateb o 15,2 %

[Tisková zpráva] V prvním čtvrtletí roku 2007 zaznamenal MasterCard Worldwide v Evropě nárůst objemu plateb kartou a výběrů hotovostí o 15,2 % na 141 miliard USD. Nárůst objemu plateb kartou byl doprovázen 15,9% růstem objemu nákupů v Evropě na 104 miliardy USD. Tento nárůst způsobil zvyšující se objem transakcí, které stále větší počet držitelů karet MasterCard jejich prostřednictvím realizuje.

Za první čtvrtletí roku 2007 se s pomocí karet MasterCard uskutečnilo celkem 1,28 miliardy transakcí. Tento objem představuje 13,4% nárůst v porovnání se stejným obdobím roku 2006.

Společnost MasterCard zároveň přizpůsobila debetní kartu Maestro všem podmínkám „Jednotné oblasti pro platby v eurech“ (Single Euro Payment Area – SEPA), která bude zavedena v Evropě v lednu 2008. Debetní kartu Maestro v současnosti v Evropě vlastní 287 milionů držitelů.

K 31. březnu 2007 zákaznické finanční instituce společnosti MasterCard vydaly v Evropě v souhrnu 156 milionů karet MasterCard, což představuje nárůst o 17 % oproti stejnému období v roce 2006. Celkový počet míst, kde se v Evropě karty akceptují, činí 7,8 milionu. Počet karet značek Maestro a Cirrus vzrostl v Evropě na 287 milionů a zaznamenal tak 5% nárůst oproti stejnému období v roce 2006. Karty Maestro a Cirrus jsou v Evropě přijímány na 6,47 milionu míst.

„Tato čísla představují hmatatelný důkaz o trvalém a rostoucím významu evropského regionu pro celosvětový obchodní úspěch společnosti MasterCard. A co je důležitější, dvojciferný růst v Evropě nevychází pouze z dobře zavedených trhů jako je Velká Británie, Francie a Německo, ale stále více k němu přispívají také země střední a východní Evropy,“ řekl Javier Perez, prezident společnosti MasterCard Europe.

Inovace a vynikající kvalita jsou z hlediska produktového vývoje a marketingu ústředními motivy evropské obchodní činnosti společnosti MasterCard. „Naše schopnost vytvářet nové způsoby plateb vede k tomu, že stále více lidí používá karty MasterCard raději než finančně náročnější hotovost. Zajímavé inovace, které přinášíme, jsou tak prospěšné jak pro držitele karet a maloobchodníky, tak i pro banky,“ dodává Perez. „V březnu přispělo k posílení našeho vedoucí postavení v oblasti bezkontaktních plateb uskutečnění první karetní OneSmart MasterCard PayPass transakce v Evropě, konkrétně v restauraci McDonald´s ve Švýcarsku. Zákazníkům tak bude k nakupování v restauracích McDonald´s ve Švýcarsku stačit pouze jednoduše načíst kartu MasterCard na čtečku PayPass.“

„Inovace však není omezena pouze na vývoj produktů. V březnu jsme vytvořili nový účinný marketingový program sponsoringu fotbalového mistrovství Evropy UEFA EURO 2008. Tento program poskytuje našim partnerským bankám přístup k řadě exkluzivních výhod, kterými mohou podpořit značkové debetní karty Maestro v celé Evropě.“

Perez na závěr uvedl: „Společnost MasterCard dlouhodobě podporuje obchod napříč Evropou. Jsme odhodláni využívat naší jedinečné znalosti regionu k neustálému poskytování inovací a dodávání platebních řešení na míru všem našim zákaznickým segmentům.“