MasterCard hlavním sponzorem 1. Národního veletrhu Studentských společností Junior Achievement

[Tisková zpráva] V závěru loňského roku proběhl na ostravském výstavišti Černá Louka první Národní veletrh studentských společností Junior Achievement, jehož hlavním sponzorem byla společnost MasterCard.

V rámci tohoto veletrhu soutěžili studenti z JA o titul „Nejlepší Studentská společnost JA Národního veletrhu“. Veletrhu se celkem zúčastnilo 24 studentských společností JA z celé České republiky.

Národní veletrh studentských společností Junior Achievement, který se uskutečnil na konci roku 2009 v Ostravě, nabídl studentům příležitost poznat na vlastní kůži prostředí skutečného veletrhu. Studentské společnosti JA měli na Národním veletrhu nejen možnost prezentovat se u  svých stánků veřejnosti, ale také zde mohli prodávat své produkty a služby. Na všechny jejich aktivity dohlížela odborná porota, jejíž úkolem bylo vybrat Nejlepší studentskou společnost JA Národního veletrhu. Porotě veletrhu, v niž zasedlo osm zástupců partnerů JA, předsedala Tereza Janková, marketingová manažerka společnosti MasterCard Europe pro Českou republiku a Slovensko.

Pozornost poroty se studenti snažili získat především svou inovativností, odvahou a obchodnickými schopnostmi. Studentské společnosti JA byly hodnoceny ve čtyřech kritériích: nejlepší stánek, podnikatelský nápad, marketing a týmový duch. Od každého porotce mohla jedna studentská společnost získat maximálně 40 bodů, celkem tedy 320 bodů. Titul vítězů si nakonec odnesli domácí, Studentská společnost SVZ ze Střední průmyslové školy v Ostravě-Vítkovicích, která se zabývá výrobou předmětů z oceli – otvíráků, stojanů na mobily a přívěšků na klíče, na které umí v rámci svých znalostí ze školy také vybrousit či vypálit laserem na přání např. logo firmy. Druhé místo jen o bod uteklo studentům z Gymnázia Ostrava-Hrabůvka a jejich Studentské společnosti JA nazvané S-Way, která s pomocí odborného konzultanta vyvíjí internetový portál, který studentům nabídne možnost, jak ušetřit na jízdném či vstupném na kulturní a společenské akce. Bronzovou příčku obsadil tým KOSTKA ze SŠ Opava, Husova 6 s nabídkou ručně vyráběných triček, svíček, obrázků či textilních doplňků.

Všichni účastníci veletrhu od společnosti MasterCard obdrželi malé dárky. První tři oceněné studentské společnosti JA navíc získaly od společnosti MasterCard poukazy na marketingové služby profesionální agentury a řadu dalších atraktivních cen, například autobusové jízdenky na cestu po Evropě. „Jsme rádi, že MasterCard mohl přispět k uskutečnění prvního národního veletrhu studentských společností JA v celé sedmnáctileté historii programu Junior Achievement v České republice. Rovněž věříme, že jsme tak napomohli zvýšit povědomí o programu studentských společností JA na národní i regionální úrovni a otevřeli tak dveře dalším podnikavým studentům, “ říká Tereza Janková, marketingová manažerka MasterCard Europe pro Českou republiku a Slovensko.