MasterCard Europe hlásí velmi dobré výsledky za 2. čtvrtletí roku 2010

[Tisková zpráva] Společnost MasterCard Europe oznámila evropské provozní výsledky za druhé čtvrtletí letošního roku. V evropském regionu vykázala společnost meziroční zvýšení hrubého dolarového objemu o 13,6 %, růst objemu nákupů o 13,2 %, zvýšení počtu nákupních transakcí o 13,7 % a nárůst počtu hotovostních transakcí o 12,0 %.

„Letošní rok se pro MasterCard Europe  vyvíjí dobře s příznivou dynamikou v  oblastech kreditních, debetních a předplacených karet, které jsou nadále základem našeho zdejšího úspěchu.Náš přístup k inovacím se setkává u našich zákazníků s pozitivním ohlasem.Do rukou držitelů karet po celé Evropě přicházejí karty s programy, jež jsou stále různorodější a progresivnější a lépe odpovídají jejich požadavkům. Díky aktivnímu přístupu jsme jako první přišli s novými programy, například s novými kartami s displejem, které nabízejí dosud nevídané výhody a funkce,“ uvedl Javier Perez, prezident společnosti MasterCard Europe.

V období od 1. dubna do 30. června 2010 uskutečnili evropští držitelé karet prostřednictvím karet značky MasterCard více než 1,9 miliardy nákupních transakcí, včetně transakcí po internetu.

K 30. červnu 2010 vydaly evropské finanční instituce, jež jsou klienty asociace MasterCard, celkem 203 miliónů karet MasterCard (bez značek Maestro a Cirrus), což představuje nárůst o 4,0 % oproti stejnému čtvrtletí v roce 2009. K témuž datu mohli evropští držitelé karet svoje karty MasterCard využívat na 8,9 milionu akceptačních míst v tomto regionu a na 30,2 milionu akceptačních míst po celém světě.

Značka Maestro se objevila na 302 milionech karet. Spotřebitelé nyní mohou se svými kartami Maestro nakupovat přímo u 7,3 milionu obchodníků v Evropě a u 12,6 milionu obchodníků na celém světě.

„Evropané na letní dovolené mohou používat své karty MasterCard a Maestro u většího počtu obchodníků a větším množstvím různých způsobů než doposud: od taxislužby, přes mýtné a on-line hledání nejvhodnějších last-minute nákupů, až po užívání si dlouho plánované cesty, přičemž díky rychlosti, pohodlnosti a bezpečnosti získávají větší hodnotu než předtím,“ dodal Javier Perez.

Nejvýznamnější události v regionu

V nedávno skončeném čtvrtletí dosáhla společnost MasterCard Europe řady významných obchodních úspěchů:

Upevnění čelního postavení v oblasti kreditních, debetních a předplacených karet

Hned první den druhého čtvrtletí uskutečnila společnost MasterCard Europe významné změny produktových požadavků a pravidel pro karty Maestro ve snaze umožnit on-line platby kartou Maestro a naplnit požadavek spotřebitelů, aby tato debetní karta byla na internetu bezpečně a efektivně akceptována.

V oblasti kreditních karet potvrdily nové kartové programy, jako například ‚She Card‘ v Turecku, rostoucí poptávku po přizpůsobených programech s bohatou nabídkou výhod. Tento program určený ženám přináší exkluzivní výhody u mnoha obchodníků i atraktivní design – karta působí, jako by byla osázená diamanty.

V komerčním sektoru byly na trzích jako Francie nebo Nizozemsko uvedeny speciální nabídky, například ‚profesionální‘ kar­ty.

Inovace přinášejí pohodlí a kontrolu spotřebitelům v celé Evropě

V červnu se Turecká ekonomická banka TEB stala prvním vydavatelem na světě, který představil kartu s displejem, a to pro turecké spotřebitele se značkou Maestro. Karta vypadá stejně jako běžná kreditní nebo debetní karta, jen její součástí je miniaturní displej a tlačítka, s jejichž pomocí si může držitel karty prohlížet různé číselné a textové informace, jako například dynamický kód, zůstatek na účtu nebo limit platební karty. Britská stavební spořitelna Newcastle Building Society jako první zavádí ve druhé polovině tohoto roku zkušební provoz funkce zobrazení účetního zůstatku na displeji karty.

Turecko je také dějištěm jednoho z prvních programů mobilních plateb NFC, v němž mohou spotřebitelé připojením SIM karty k anténě přeměnit své mobilní telefony na přístroje pro platby typu NFC (Beavertail NFC). Aniž by museli své telefony měnit, mohou již dnes uživatelé v Tureckou používat téměř třicet tisíc terminálů ‚tap&go‘ (a 245 000 terminálů ve světě) pro platby za dopravu, vstupenky na fotbal nebo do divadla a za rychlé občerstvení.