MasterCard Europe hlásí solidní výsledky za třetí čtvrtletí roku 2010

[Tisková zpráva] Společnost MasterCard Europe oznámila své evropské provozní výsledky za třetí čtvrtletí roku 2010. Jde již o třetí čtvrtletí v řadě, v němž počet nákupních transakcí rostl dvouciferným tempem; ve srovnání se stejným obdobím roku 2009 vzrostl o 14,3 %. To dokazuje posun chování spotřebitelů v celé Evropě od hotovostních k elektronickým platbám.

„Posun od placení v hotovosti k platbám kartou je stále výraznější. Tento trend umocňují spotřebitelé, kteří nehledají pouze alternativu s přidanou hodnotu oproti platbám v hotovosti, ale kteří si rovněž uvědomují další výhody a bezpečnost, kterou jim nabízejí platební karty. Pro recesí unavené kupující a lidi cestující na dovolenou se jedná o stále důležitější faktory,“ řekl Javier Perez, prezident společnosti MasterCard Europe.

Evropské výsledky

Za třetí čtvrtletí roku 2010 hlásí evropský region zvýšení hrubého dolarového objemu MasterCard oproti třetímu čtvrtletí roku 2009 o 13,9 %, objem nákupů vzrostl o 13,3 %, počet nákupních transakcí se zvýšil o 14,3 % a počet hotovostních transakcí vzrostl o 13,9 %.

V období od 1. července do 30. září 2010 uskutečnili evropští držitelé karet prostřednictvím karet značky MasterCard více než 2 miliardy nákupních transakcí, včetně transakcí po internetu.

K 30. září 2010 vydaly evropské finanční instituce, jež jsou klienty MasterCard, 205 milionů karet (kromě značek Maestro a Cirrus), což představuje oproti stejnému čtvrtletí roku 2009 nárůst o 4,5 %. Držitelé karet mohli své karty MasterCard využívat v 9 milionech akceptačních míst v Evropě a více než 30 milionech akceptačních míst po celém světě.

Značka Maestro se objevila na 300 milionech karet. Spotřebitelé nyní mohou s kartami Maestro nakupovat u více než 7 milionů obchodníků v Evropě a u více než 13 milionů obchodníků na celém světě.

K významným evropským úspěchům v tomto čtvrtletí dále patří:

•    V rámci pokračujících investic do vysoce bonitního segmentu uvedla společnost MasterCard novou platformu „Platinum Embassy“– spotřebitelský program plný zážitků, který umožňuje držitelům karet MasterCard Platinum VIP přístup k některým z nejexkluziv­nějších událostí francouzského kulturního života. Tento program debutoval nedávným otevřením pařížské výstavy Clauda Moneta; další akce zahrnovaly večery v nově otevřeném restaurantu Mini Palais, které jsou určené výhradně držitelům karet Platinum.

•    Bezkontaktní technologie PayPass společnosti MasterCard nabídla více než 100 000 návštěvníků tří významných hudebních festivalů v Polsku exkluzivní možnost využívat funkce „Tap&Go“.

•    Tři slovenské banky podepsaly smlouvu s městem Bratislava týkající se vydávání Bratislavské městské karty. Ta bude od ledna 2011 splňovat celou řadu komunálních funkcí, a zároveň představovat mezinárodní platební nástroj díky provázání na MasterCard a Maestro. Karta bude obsahovat technologii PayPass a bude tak vhodným nástrojem i pro drobné platby. 

„Minulý týden zorganizovala společnost MasterCard v rámci každoročního kongresu World Retail v Berlíně setkání s více než tisícovkou významných maloobchodníků. Toto setkání bylo především zaměřeno na nutnost pochopit a důsledně využívat možnosti digitální revoluce, v níž e-Commerce a mobilní platby představují významný „vývojový prvek“ a znamenají příležitost pro svět obchodu. Dalším důležitým úkolem je udržet orientaci na zákazníka, protože se domníváme, že právě tomuto přístupu vděčíme za úspěchy, jichž jsme dosáhli v posledním čtvrtletí,“ shrnuje Javier Perez.