MasterCard a Europay se spojily v jednotnou globální platební akciovou společnost

Společnost založila v několika zemích centra odborné podpory, jejichž posláním je využití získaných odborných znalostí pro rozvoj jednotlivých produktů a platebních technologií
Purchase, NY, 1. července 2002 – Přeměna členské korporace MasterCard International na soukromou akciovou společnost a její fúze se společností Europay International byla dokončena, čímž vznikla jednotná globální platební společnost vlastněná akcionáři, jejíž služby budou moci využívat zákazníci na celém světě.

„Integrace společností MasterCard a Europay spojuje dva nejsilnější účastníky na platebním trhu, díky čemuž budeme nyní schopni aplikovat skutečně globálně integrovaný, nicméně regionálně specifický strategický model,“ řekl prezident a generální ředitel společnosti MasterCard Robert W. Selander. „Spojení se společností Europay zvyšuje naši schopnost poskytovat vysoce kvalitní a spolehlivá platební řešení našim členům na celém světě, přičemž si zachováme regionální pružnost, jež reaguje na požadavky a podmínky na místních trzích.“

R.W. Selander dále uvedl, že díky spojení síly společnosti Europay v oblasti mobilního obchodování, inteligentních a debetních karet s čelním postavením MasterCard v řízení vtahů se zákazníky a s jeho aktivním marketingem značek a přední procesní technologií získají s námi spolupracující finanční instituce dokonalou podporu a služby, ať již pracují v jedné zemi, na jednom kontinentu nebo na rozmanitých trzích na celém světě.

Společnost Europay, která je dlouhodobým strategickým partnerem MasterCard v Evropě, se stala součástí globální organizace společnosti MasterCard jako tzv. Region Evropa. Sídlem Regionu Evropa bude i nadále belgické Waterloo a generální ředitel společnosti Europay dr. Petr Hoch si podrží svou funkci prezidenta regionu, podléhající přímo R.W. Selanderovi.

„Společnost Europay právě oslavila dosažení další důležité hranice – v Evropě její členské banky již vydaly více než 300 miliónů karet. Je to skvělý okamžik pro realizaci této fúze,“ řekl P. Hoch. „Naši členové mohli vždy těžit z naší strategické aliance s MasterCard, avšak výhody, které přinese vznik skutečně integrované globální společnosti, budou jistě větší.“

„Jednotná řídicí a organizační struktura zajistí společnosti MasterCard zvýšení strategické pružnosti, zlepšení schopnosti reagovat na potřeby zákazníků a zkrácení doby potřebné pro uvádění nových produktů a služeb,“ řekl R.W. Selander. Současně si však jednotlivé regiony organizace MasterCard – tj. Evropa, Tichomoří, Latinská Amerika/Karibská oblast, Jižní Asie/Střední Východ/Afrika a Severní Amerika – ponechají svá regionální ředitelství, možnost rozhodovat o způsobu co nejlepší implementace globální strategie společnosti na regionální úrovni a pravomoc vytvářet pravidla a zásady odrážející místní praxi.

-pokr.-
MasterCard International – strana 2
MasterCard a Europay se spojily v jednotnou globální platební akciovou společnost
1. července 2002
Přeměna
Pro usnadnění transakce spojení s Europay se MasterCard vydáním akcií nově vytvořené holdingové společnosti MasterCard Incorporated svým hlavním členům přeměnila na soukromou akciovou společnost. MasterCard International bude nadále fungovat jako hlavní provozní dceřiná firma společnosti MasterCard Incorporated.

„Jako soukromá akciová společnost poskytujeme svým hlavním členům, kteří jsou nyní našimi akcionáři, hmatatelné výhody,“ dodal R.W. Selander. „Jsou vlastníky našich akcií a sami mají zájem na jejich zhodnocování zajišťováním vyšších objemů, příjmů a podílu pro společnost MasterCard.“

R.W. Selander zdůraznil, že v rámci procesu transformace na soukromou akciovou společnost jeho firma zveřejnila podrobné informace o své činnosti a Komisi pro burzy cenných papírů USA bude podávat čtvrtletní a roční účetní závěrky.

„Zvýšená míra finanční transparentnosti a přesnosti jsou v dnešním podnikatelském prostředí důležitou výhodou a klíčovým aspektem, který nás odlišuje od konkurence,“ řekl dále.

Integrace
Integrace společností přinese ovoce také zákazníkům, a to v podobě zvýšených úspor z velkých objemů, eliminace duplicitních činností a rychlejšího rozhodovacího procesu. To vše znamená, že společnost MasterCard bude moci zkrátit čas potřebný pro uvádění nových produktů a poskytovat zákazníkům aktuální technologie a marketingová řešení. Řada z těchto výhod se realizuje již nyní.

Úplná globalizace procesních funkcí MasterCardu například přinese jedinou skupinu aplikací a infrastruktury pro klíčové procesy, čímž vzniknou vysoké úspory z objemů.

Integrace přináší Regionu Evropa příležitost dále těžit z globální zkušenosti společnosti MasterCard v oblasti budování značky, služeb zaměřených na zákazníka, marketingového poradenství a firemních plateb. Například oceňovaná reklamní kampaň Priceless, která v současné době běží ve 45 jazykových mutacích v 90 zemích včetně všech evropských klíčových trhů, se rozšíří do celého regionu, čímž se ještě dále posílí globální dosah a rozsah značky MasterCard. Evropští zákazníci budou rovněž moci využít zlepšeného a přizpůsobeného řízení vztahů a konzultačních služeb.

Centra odborné podpory
MasterCard zahajuje v Belgii a USA provoz globálních center odborné podpory (Centers of Excellence), která budou součástí nově integrované společnosti. Tato centra budou navrhovat nejlepší řešení odpovídající dynamickým potřebám členů MasterCard a jejich zákazníků prostřednictvím nabídky informací, zdrojů a nástrojů potřebných pro co nejlepší uspokojování potřeb členských bank.

Centra odborné podpory pro debetní karty a centrum pro čipové technologie a mobilní obchodování naleznou svůj domov v belgickém Waterloo, aby bylo možné lépe využívat evropských zkušeností v těchto oblastech. Třetí centrum, centrum pro e-obchodování a e-obchodování mezi firmami (B2B), vznikne ve městě Purchase ve státě New York.

-pokr.-

MasterCard International – strana 3
MasterCard a Europay se spojily v jednotnou globální platební akciovou společnost
1. července 2002

Centrum pro debetní karty propojí uznávané prvenství společnosti Europay v oblasti on-line autorizovaných plateb s nesporným úspěchem MasterCardu v oblasti debetních karet v Tichomoří a Latinské Americe a zajistí globální využití získaných odborných znalostí. Maestro International se spojuje s ostatními debetními skupinami MasterCardu na celém světě, aby společně maximálně využily čelní postavení značky Maestro mezi on-line debetními kartami.

Centrum odborné podpory pro čipové technologie a mobilní obchodování využije odborné znalosti evropského regionu k poskytování jedinečné a rozsáhlé odborné pomoci v těchto oblastech zákazníkům na celém světě.

Centrum pro e-obchodování a B2B bude podporovat všechny aspekty vývoje produktů elektronického obchodování určených pro podniky i zákazníky. To zahrnuje protokoly pro zabezpečení internetového přenosu a pro autentifikaci držitelů karet, set-top boxy, systémy elektronického nakupování a další nové technologie.

O společnosti MasterCard International
Společnost MasterCard International vlastní komplexní portfolio známých a široce používaných značek platebních karet jako MasterCard, Cirrus a Maestro. Jejich loga v současné době naleznete na více než 1,7 miliardy kreditních, platebních a debetních karet. MasterCard jako organizace sdružující více než 15 000 členských finančních institucí poskytuje služby malým i velkým podnikům a zákazníkům ve 210 zemích a teritoriích. Společnost si udržuje prvenství v kvalitě a inovacích a nabízí širokou škálu platebních řešení ve virtuální i tradiční sféře. Její oceňovaná reklamní kampaň Priceless, která v současné době běží ve 45 jazykových mutacích v 90 zemích, dává značkám MasterCard skutečně globální dosah. Žádná jiná karta na světě není přijímána na tolika místech a tolika obchodníky jako MasterCard, kterou lze použít na více než 24 miliónech míst. Hrubý objem provedených obchodů v roce 2001 činil 986 miliard USD. Další informace o společnosti získáte na jejích webových stránkách na adrese http://www.mastercard.com.