Makléři loni zprostředkovali opět více pojistného

Makléřské společnosti sdružené v Asociaci českých pojišťovacích makléřů (AČPM) loni zprostředkovaly pro své klienty pojišťovací obchody v objemu 20,3 miliardy korun. Jak vyplývá z výroční zprávy AČPM za rok 2007, kterou Asociace v těchto dnech zveřejnila, v porovnání s rokem 2006 zaznamenaly makléřské obchody nárůst o 17,8 procenta. Vzhledem k tomu, že celý český pojistný trh vykázal loni vzestup o 8,2 procenta, podíl makléřů na prodeji pojištění opět stoupl. Naprostá většina loni sjednaných obchodů se týkala neživotního pojištění, na životní pojištění připadla z celkového zprostředkovaného pojistného necelá miliarda korun.

„Výsledky členů asociace za rok 2007 odrážejí turbulence českého pojistného trhu. U jednotlivých členů lze ve srovnání s předchozím rokem vysledovat nárůsty i poklesy, celkově však lze pozorovat trend trvale rostoucí souhrnné hodnoty pojistného, které členové asociace zprostředkují,“ uvedl předseda AČPM Zdeněk Voharčík.

AČPM sdružovala na konci loňského roku 116 členů, na největších pět makléřských společností přitom připadalo 40,2 procenta celkového zprostředkovaného pojistného. U nových obchodů je podíl první pětice ještě vyšší a přesahuje 61 procent. Členové AČPM realizují podle kvalifikovaného odhadu zhruba 90 % všech makléřských obchodů v ČR.

Členové asociace loni pro své klienty zprostředkovali obchody u 86 pojišťoven, z toho na 39 pojišťoven se sídlem v ČR připadlo 94,4 procenta obchodní produkce a na 47 pojišťoven se sídlem v jiném státě Evropské unie 5,6 procenta produkce.

„Počet zahraničních pojišťoven, u kterých členové asociace upsali své obchody, se loni dále zvýšil. Pozitivní přitom je, že řada makléřů se již dokáže orientovat v konkurenci pojistitelů a jejich produktů v celoevropském rozměru a využívat těchto znalostí ve prospěch svých klientů,“ řekl Zdeněk Voharčík.

Nejvíce obchodů bylo v roce 2007 uzavřeno u pojišťovny Kooperativa (téměř 29 procent produkce všech členů AČPM), České pojišťovny (21,8 %) a ČSOB Pojišťovny (11,0 %).