Každý den jezdí mezi Prahou a Basilejí mezinárodní vlak kategorie EuroNight, ve kterém jsou zařazeny jedny z nejluxusnějších lůžkových vozů, které v Evropě jezdí. Z Prahy odjíždí vlak ve 20:25 hodin, nejinak tomu bude i den před zápasem, 6. června.
Souprava je sestavena ze dvou lůžkových a dvou lehátkových vozů, další vagony jsou k sezení. Lůžkové vozy, které patří Českým drahám, poskytují cestujícím nejvyšší evropský komfort. Klimatizovaná kupé jsou vybavena kromě standardních umyvadel ve vyšší třídě i osobní sprchou, k dispozici je všem zákazníkům také velká sprcha v čele vozu.
České dráhy jsou připraveny v případě velkého zájmu vlak operativně posilovat o další vozy, včetně lůžkových i lehátkových.
Do Basileje vlak dorazí v 10:37 dopoledne, do večerního utkání Česko – Švýcarsko v 18:00, tak mají fanoušci dost času projít si město a prohlédnout si jeho památky.
Příklady jízdného pro skupinu 10 lidí
- sedadlo – oběma směry: 34 094,– + rezervace 2 040,– (tj. na 1 osobu 3 614,–)
- lehátko – oběma směry: 34 094,– + lehátka 11 400,– (tj. na 1 osobu 4 550,–)
- lůžko II. třída – oběma směry: 34 094,– + 22 800,– (tj. na 1 osobu 5 690,–)
Luxusní první třída se sprchou ve vlastním kupé pro jednoho člověka tam a zpět vyjde na 15 504,– nebo s In-kartou/Rail plus na 11 628,–.
Pokud se rozhodnou odcestovat domů hned po zápase, mohou ve 23:26 odjet vlakem ICE. S přestupem ve Frankfurtu a v Drážďanech dorazí do Prahy následující den ve 13:18 hodin. Další spoj odjíždí z Basileje v 6:08 ráno a s přestupy ve Frankfurtu a Drážďanech dojedou cestující do Prahy v 17:18. Kdo se rozhodne strávit v Basileji noc a další den věnovat turistice, může k cestě domů opět využít přímý vlak EN Johannes Kepler, který odjíždí v 18:04 a do Prahy dorazí na druhý den ráno v 8:18.
Další možnosti cestování na EURO 2008
Budu hodně cestovat, protože chci vidět co nejvíce zápasů
Nejvhodnější jízdenkou je v tomto případě síťová jízdenka pro celé Rakousko nebo Švýcarsko s názvem InterRail. Cestovat můžete bez omezení a placení jakýchkoli příplatků (rezervace se platí v plné výši) po celé železniční síti v Rakousku a Švýcarsku. V rámci platnosti jednoho měsíce můžete uskutečnit libovolný počet jízd na rakouských nebo švýcarských tratích v dny, které si zvolíte. Pokud plánujete během šampionátu návštěvu v obou zemích, můžete si pořídit jízdenku InterRail Euro08, která platí pro oba státy a její cena je výrazně výhodnější. InterRail lze zakoupit s 3-, 4-, 6-, a 8-denní platností jak pro 2., tak i pro 1. třídu. Jízdenka InterRail se vydává na jméno a je nepřenosná.
Mám svého favorita, vím kdy hraje a jízdenku kupuji v předstihu
Jízdenku City Star může využít jednotlivec i malá skupina (nevýše 5 dospělých osob), kdy je zvýhodnění největší, protože každý 2. až 5. cestující má slevu 50% z jízdného prvního cestujícího. Další zvýhodnění navíc získají cestující s In-kartou/Rail plus. City Star je nutné zakoupit nejméně 3 dny před odjezdem a mezi cestou tam a zpět musí být neméně jedna noc ze soboty na neděli strávená v zemi cílové železnice. Veškeré rezervace se platí v plné výši. Jedete-li na Euro z Ostravy do Vídně, zaplatíte tak se zpáteční jízdenkou City Star 1 143 Kč.
Chci si užít atmosféru, vyrazit někam blízko a navíc moc neutratit
Nejvhodnější variantou je jízdenka EURegio Rakousko, která se vydává jako zpáteční. Zakoupit ji lze pouze pro 2. třídu a platí v kategoriích vlaků EC, Ex, R, Sp, Os. Jízdenky je možné koupit na níže uvedených tratích do vyjmenovaných stanic v Rakousku:
- Znojmo – Šatov – Retz – Platt – Hollabrunn – Stockerau – Wien Nord – Wien Mitte – Wien Südbahnhof
- České Budějovice – Kaplice – Rybník – Horní Dvořiště – Summerau – Freistadt – Pregarten – Linz Hbf
- Plzeň – České Budějovice – České Velenice – Gmünd NO – Schwarzenau – Göpfritz – Eggenburg – Ziersdorf – Tulln – Wien FJB
Držitelé In-karty/Rail plus zaplatí v Rakousku jízdné se slevou 77%. Při cestě z Plzně do Vídně a zpět zaplatíte s In-kartou/Rail plus pouhých 689 Kč.
Jízdenku Wien Spezial je možné zakoupit v úseku Brno – Břeclav – Hohenau – Wien Südbahnhof. Platí ve 2. třídě všech kategorií vlaků (pro spoje SC je nutné zakoupit povinnou rezervaci). Wien Spezial se vydává i ve variantě s celodenní jízdenkou pro vídeňskou MHD.
Akviziční sleva Wien SCspezial nabízí omezený počet míst v relacích Praha -Wien či Brno – Wien. Je určena pouze cestujícím ve 2. vozové třídě ve vlacích SuperCity. Z Brna do Vídně stojí 266 korun a z Prahy do Vídně 531 korun.
Ještě nevím kdy pojedu a zda do Rakouska nebo Švýcarska – vyrazím na poslední chvíli
Všichni držitelé In-karty s aplikací Rail plus mohou využít při cestě do Rakouska nebo Švýcarska slevu 25%. Z Českých Budějovic se tak do Salcburku dostanete již za 26,50 € jednosměrně.