Lidé se na Internetu více zajímají o své zdraví

O své zdraví se letos na internetu zajímalo více lidí než minulý rok. Potvrzuje to statistika internetového serveru Doktorka.cz, kterou v květnu podle odhadu navštíví 225 000 uživatelů, přičemž minulý rok v dubnu to bylo jen 72 267 uživatelů. Vyplývá to ze statistik NetMonitoru.

Minulý rok v dubnu bylo na webu Doktorka.cz týdně 20 410 uživatelů. Minulý týden přitom web navštívilo 60 199 uživatelů. Podle únorových statistik NetMonitoru se na web každý týden podívalo průměrně 30 614 reálných uživatelů. Doktorka.cz přináší každý den informace věnované zdraví, kráse, vztazích a rodině. Začátkem února spustili provozovatelé webu novou verzi, která byla optimalizovaná pro vyhledávače.

Výsledky průzkumu NetMonitor ukazují, že se o své zdraví na webu Doktorka.cz zajímalo v březnu 213 014 lidí, kteří shlédli 2 051 965 stránek. Minulý rok v březnu to přitom bylo jen 82 538 uživatelů. „Na zvýšení návštěvnosti webu Doktorka.cz mají velký podíl vyhledávače. Nárůst návštěvnosti jsme totiž zaznamenali po spuštění nové a pro vyhledávače upravené verze,“ dodává Tomáš Jukl, jednatel společnosti Vitamins Cosmetics, která web provozuje.

Optimalizaci pro vyhledávače měla na starost internetová reklamní agentura RobertNemec.com. „Při optimalizaci zpravodajského webu musíte postihnout velkou škálu různých možností, kterou sebou internetové zpravodajství přináší,“ říká Robert Němec, ředitel agentury RobertNemec.com. Podle něj je základem použít publikační systém, který od počátku optimalizovaný pro vyhledávače. Agentura na webu Doktorka.cz použila svůj vlastní redakční systém Alice CMS.

Návštěvníci dosud napsali v diskusích celkem 200 000 příspěvků. Zájemci o problematiku zdraví si mohou vybírat z 3 500 článků. Mezi nejvíce diskutovaná témata patří články o zdravotních problémech, sexu a hubnutí.

Vyhledávače mohou přivést další návštěvníky

Úprava webových stránek pro vyhledávače může na web přivést další návštěvníky. Lidé totiž používají vyhledávače stále častěji. Podle analytické společnosti comScore Networks, použili obyvatelé USA v pěti miliardách případů pro nalezení požadované informace internetový vyhledávač. Ve srovnání s lednem 2005 došlo k nárůstu v počtu hledání o 10,7 %.

Vyhledávač Google podle zprávy comScore obsadil 41,4 % trhu a polepšil si oproti minulému roku o 6,3 %. Konkurenční Yahoo! Sites zaznamenal pokles o 3,1 % a obsadil druhé místo s 28,7 procenty. Na třetím místě skončil MSN provozovaný společností Microsoft a podílem na trhu internetových vyhledávačů 13,7 %. Zbylá místa obsadily s celkovým podílem 13,5 % vyhledávače Time Warner Network a Ask Jeeves.

Jenom vyhledávač Google navštěvuje podle výzkumné agentury Nielsen/NetRatings celkem 380 milionů lidí měsíčně, přičemž 50 % provozu je mimo USA.

Zdroje:

Google Continues To Increase Search Engine Market Share http://www.comscore.com/press/pr.asp

NetMonitor http://online.netmonitor.cz/ola2.php