Lidé na internetu nakupovali hlavně fotoaparáty

Po Vánocích se na českém internetu nejvíce prodávaly digitální fotoaparáty a jejich příslušenství. Data zveřejnila společnost Internet Mall a.s., největší provozovatel internetových obchodů v České republice. Dalším velmi žádaným zbožím byla bílá technika, zejména pak pračky a myčky. Od počátku roku Internet Mall eviduje téměř 18 tisíc objednávek v celkové hodnotě 145 miliónů korun.

Digitální fotoaparáty jsou na předních místech žebříčků prodejnosti neustále, ale poslední dobou je poptávka po tomto druhu zboží ještě větší. Nejlépe se pak prodávají přístroje renomovaných značek jako je Olympus nebo Canon, říká Tomáš Kovařík, marketingový manažer společnosti Internet Mall.

V prvních dvou měsících roku 2005 zákazníci kromě digitálních fotoaparátů kupovali paměťové karty a bílou techniku, hlavně pak pračky s předním plněním. Dlouhodobě se na internetu dobře prodávají MP3 přehrávače. Je také zajímavé, že stále více se přes internet nakupují produkty z oblasti péče o dítě. Na prvních místech prodejnosti se tak objevuje tzv. baby sitting (elektronické zařízení monitorující spánek dítěte).

V dalších měsících společnost Internet Mall očekává nárůst prodeje sezónního zboží, zvláště pak letních pneumatik, sekaček a vybavení pro sport. Odhad tržeb pro rok 2005 je podle Ondřeje Fryce, generálního ředitele společnosti, 1.37 miliardy Kč, přičemž na internetu by se podle něj mělo ve stejném roce prodat zboží za necelých 7 miliard Kč.

Tomáš Kovařík
marketingový a PR manažer Internet Mall