Lidé jsou s činností finančních úřadů spokojeni

Ministerstvo financí informuje o výsledcích průzkumu, který měl odhalit spokojenost daňových subjektů s činností finančních úřadů. V rámci modernizace české daňové správy Ministerstvo financí chce dále rozšiřovat „klientský přístup“ finančních orgánů k daňovým subjektům. Daňová správa musí efektivně poskytovat kvalitní služby veřejnosti a přiblížit je co nejvíce požadavkům a očekáváním daňových subjektů. „Aby naše úsilí bylo úspěšné, potřebujeme znát, jak lidé vnímají a hodnotí dosavadní činnost finančních úřadům a kde vidí další prostor pro zlepšení,“ říká náměstkyně ministra financí Dana Trezziová.

Krátký dotazník uveřejněný v uplynulých týdnech na stránkách zpravodajského serveru iDnes obsahoval 7 otázek. Na 6 otázek se odpovídalo označením vybrané alternativy. Závěrečná otázka byla otevřená a lidé zde měli možnost napsat své náměty, ale i kritické připomínky. Průzkumu se zúčastnilo 640 registrovaných čtenářů iDnes z prostředí mimo daňovou správu. V odpovědích celkově převládala spokojenost s finančními úřady. 43 % respondentů odpovědělo, že jsou obecně s prací finančního úřadu velmi spokojeni či spokojeni, pouze 12 % čtenářů je velmi nespokojeno.

Ministerstvo financí bude nadále pracovat na zvyšování počtu spokojených „klientů“ daňové správy a velmi vážně bere všechny připomínky čtenářů, které se v anketě objevily. Tyto připomínky budou zpracovány a použity v rámci projektu modernizace české daňové správy. Z průzkumu vyplynulo, že respondenti volají po větší vstřícnosti, zdvořilosti, solidaritě daňových úředníků a striktně vyčítají aroganci úředníků. Objevily se názory, že by finanční úřady měly být otevřeny každý den s úředními hodinami v rozmezí od 8:00–18:00. Respondenti vítají zavedení elektronické komunikace, aby mohli omezit svou fyzickou návštěvu na finančním úřadě a mohli si z kanceláře či z domova zjistit veškeré daňové záležitosti na internetu. Stanovení postihů za nedodržování lhůt je další připomínkou respondentů.