Lékařská asistence letos významně vzrostla v Egyptě

[Tisková zpráva] Nejvíce automobilových asistencí bylo poskytnuto v Německu, následované Chorvatskem.

Společnost Europ Assistance s.r.o., která je jedničkou v realizaci cestovního pojištění v České republice, zhodnotila pojistné případy letní sezóny 2010 (červen – srpen) doplněné o oblast automobilové asistence. Kromě navýšení počtu lékařských asistencí v Egyptě, které vzrostly o 7 %, byl zaznamenán i významný nárůst asistencí při dopravních nehodách a poruchách. V oblíbené turistické destinaci, jako je například Chorvatsko, došlo k nárůstu asistencí o 65 %.    

Cestovní sezóna 2010 zaznamenala nárůst pojistných událostí v medicínské oblasti, kterou z pohledu diagnóz zastupují především potíže zažívacího ústrojí nejčastěji v Egyptě a Řecku, a potížemi dýchacích cest v Řecku a Bulharsku. Společnost Europ Assistance poskytla za tři letní měsíce celkem přes 7 200 medicínských asistencí. Ve srovnání s rokem 2009 se jedná o více než 160% růst z původních 2 700 událostí. Bližší informace k lékařské asistenci v rámci cestovního pojištění za letošní turistickou sezonu je k dispozici v předchozí tiskové zprávě vydané 22. září 2010.

Významný nárůst asistencí probíhal i v oblasti dopravy, který potvrdil zvýšený zájem turistů o cestování do evropských destinací vlastním vozidlem. Ze zahraničních zemí bylo celkově nejvíce asistencí poskytnuto českým turistům v Německu, následované Chorvatskem, které se tak stalo „skokanem roku“, a Slovenskem. Ve srovnání s rokem 2009 došlo k největšímu nárůstu asistencí v Chorvatsku, Španělsku a Itálii.

Oproti loňskému roku klesl počet odtahů a vzrostl podíl informační asistence (kontakt na servis, rady jak postupovat), telekonferencí s technikem (svítí kontrolky, jak postupovat při výměně pojistek, jaký dolít olej či provozní kapalinu), či zásahů na místě, které vedly k úspěšnému vyřešení situace. Díky tomu se zvýšil počet případů, kdy turisté mohli nerušeně pokračovat ve své cestě na dovolenou.

V případě cílových destinací jako je Francie, Chorvatsko, Itálie a Španělsko je patrný velký podíl případů, kdy dojde k problémům (nehoda, porucha) již v tranzitní zemi jako je Německo, Maďarsko a Rakousko. Příčinnou uvedených situací je většinou technický stav vozidla. Když se klient blíží ke konci cesty, převládají ve Slovinsku a Chorvatsku nehody, plynoucí především z únavy řidičů. Využívá-li se vozidlo v průběhu dovolené, zvyšuje se opět podíl technických poruch.

Společnost Europ Assistance poskytuje asistenci pro více než 1 200 000 vozidel registrovaných v České republice a za pouhé 3 měsíce letní sezony zrealizovala celkem přes 2600 asistenčních případů, což je nárůst o 16 % oproti sezóně roku 2009.

Je-li možné si pro cestování vlastním vozidlem vzít ze statistik asistenčních případů nějaké ponaučení, jsou to zajištění pojištění pro cestu do zahraničí spolu s asistencí, kontrola technického stavu vozidla, nejlépe v době před plánovanou dovolenou, a snaha o maximální omezení únavy při vzdálenějších trasách.

„Z lékařského hlediska lze doporučit především zajištění zvýšeného příjmu tekutin a rozhodně nevyjet na dlouhé cesty bez svých dioptrických brýlí. Nutností pak je dělat přestávku každých 90 minut alespoň na 15 minut a po 6 hodinách odpočinek cca na 1 hodinu, dobrou alternativou je zajistit si vystřídání jiným řidičem“ radí na závěr MUDr. Jana Ježková, hlavní lékařka společnosti Europ Assistance.