Květnové novinky České pojišťovny

GARANCE se rozjela, Příspěvek na čip, Kalamita uzavřena - to jsou novinky České pojišťovny na květen.

GARANCE se rozjela

Česká pojišťovna zahájí 1. května již třetí prodejní období jednorázově placeného investičního životního pojištění GARANCE, které tentokrát klientům nabízí investice do akcií komodit jako jsou ropa, plyn, elektřina, voda nebo drahé kovy. Na konci pojištění zaručuje minimální návratnost vložené investice ve výši 105 procent. První dvě tranše, které probíhaly od září do konce listopadu loňského a v prvních třech měsících letošního roku, byly úspěšně uzavřeny.

V prvním prodejním období s GARANCÍ lidé investovali přes 171 milionů korun a počet smluv překročil hranici 1400. Druhé prodejní období bylo ještě úspěšnější, do investiční složky bylo vloženo více než 210 milionů korun a uzavřeno bylo více než 1700 smluv. Celkově investoři vložili do investiční složky produktu více než 381 milionů korun.

V plných přípravách je již třetí prodejní období, které začne 1. května a potrvá do poloviny letních prázdnin. „První a druhá tranše měla jako jednu z pojistných složek pojištění smrti úrazem v motorovém vozidle, které bylo klienty velmi kladně hodnoceno pro svou aktuálnost a zajímavou cenu. U tohoto pojištění přinášíme pro třetí tranši rozšíření pojistného krytí nejen na řidiče osobních, ale i nákladních vozidel a chceme tím oslovit nový segment klientů, na který zaměřujeme obchodní a marketingovou komunikaci,“ doplňuje projektová specialistka Garance Jana Hrdinová. Garanci je možné sjednat buď u pojišťovacích poradců nebo na přepážkách České pojišťovny a vstupní poplatky za umístění do zajištěného fondu jsou nulové.

Příspěvek na čip

Česká pojišťovna již osmým měsícem úspěšně prodává pojištění psů Mazlíček. Pro další zájemce o tento produkt připravila na květen speciální nabídku. V těchto dnech jsou dopisem oslovováni někteří stávající klienti ČP, kteří mají sjednáno pojištění odpovědnosti a jim Česká pojišťovna nabízí 15% slevu pro první rok pojištění. Stačí, aby do 31. května 2008 uzavřeli pojištění nákladů veterinární léčby pro svého psa.

„Tuto částku bychom chtěli majitelům pejsků věnovat jako příspěvek na čipování psa, které je jednou z podmínek pro sjednání tohoto pojištění. V Praze a dalších velkých městech je označení psa mikročipem nebo vytetovaným číslem zpravidla povinností danou vyhláškou, ale v menších městech a obcích to zatím nutnost není. Sleva by tak mohla být pro majitele prvním krokem k očipování jejich mazlíčka, které je důležité nejen při pojištění, ale i v mnoha jiných situacích,“ uvádí produktový manažer neživotního pojištění ČP Václav Vilhelm.

Tato speciální akce je připravena pouze pro telefonické sjednání pojištění, ale využít jí mohou kromě korespondenčně oslovených klientů České pojišťovny i ostatní noví zájemci. Vztahuje se jak na samotné pojištění veterinárních výloh, tak na jeho kombinaci s dalšími pojištěními – odpovědnosti nebo pojištěním uhynutí a utracení. Sjednání je otázkou několika minut, stačí jen zavolat na linku Klientského servisu.

Kalamita uzavřena

Dva měsíce od vichřice Emma, která se přehnala nad územím České republiky, registruje Česká pojišťovna další škody z ní zcela standardně jako kterékoliv jiné, proto v těchto dnech ukončila kalamitní režim. Zatím zaevidovala téměř 18 800 pojistných událostí, takže se velmi blíží prvotnímu odhadu 20 000 a v současné době uzavřela téměř 90 % z celkového počtu evidovaných pojistných událostí.

Největší škody byly zaznamenány na budovách, lesních porostech a automobilech – konkrétně poškození střešní krytiny jak na soukromých, tak na podnikatelských a průmyslových objektech. Došlo k značnému poškození stožárů vysokého napětí a místních elektrických rozvodů. Nejčastěji způsobily škody pády stromů, reklamních nosičů a větví na objekty, oplocení a elektrorozvodné sítě. Nejvíce zasaženými oblastmi v České republice byly jižní Morava, východní, střední a jižní Čechy.

Komunikační centrum ČP zažilo největší nápor hned v pondělí po vichřici, kdy operátoři přijali 18 281 hovorů, z toho 11 649 kalamitních. V dalších dnech se situace zvolna uklidňovala, počet telefonátů osciloval kolem 10 000 denně a klienti byli odbavováni ve standardních časech obsluhy.

Letošní kalamita byla svým charakterem velmi podobná loňskému orkánu Kyrill. Možná i z tohoto důvodu lze za její největší zvláštnost označit fakt, že její vyřizování neprovázely téměř žádné vážnější problémy. Loňský účet po Kyrillu činil více než 827 milionů korun, u Emmy ČP odhaduje, že se konečný stav bude pohybovat kolem 500 mil. Kč.