KREDITNÍ KARTY ASOCIACE MASTERCARD MAJÍ NA ČESKÉM TRHU MAJORITNÍ PODÍL

Kreditní karty v České republice získaly i v roce 2002 na oblibě. Výrazný růst počtu vydaných kreditních karet a jeho dynamika naznačují, že tento trend bude i nadále pokračovat. Majoritní podíl kreditních karet v České republice přitom nese značky platební asociace MasterCard Europe.

Praha, 12. května 2003 – Počet kreditních karet ke konci roku 2002 v České republice vzrostl na 281 000. Z tohoto počtu přitom neslo celkem 209 000 karet některou ze značek asociace MasterCard Europe a její tržní podíl tak v tomto segmentu činí celkem 74 %.

Celkový počet kreditních karet se značkami asociace MasterCard Europe vzrostl v roce 2002 o 6,5 %. Lze přitom očekávat, že dynamika růstu v roce 2003 ještě vzroste – k tomu přispěje zahájení spolupráce s minimálně třemi velkými tuzemskými bankami a také zahájení dalších co-brandovaných programů.

„Zatímco český trh debetních platebních karet je na srovnatelné úrovni s okolními státy a zeměmi EU, trh kreditních karet je ještě pod hranicí svého potenciálu. Zájem o nové produkty mezi veřejností ovšem neustále narůstá a stále více zákazníků nachází oblibu v kreditních kartách. Slibná budoucnost trhu kreditních karet vyplývá nejen z toho, že čeští spotřebitelé mají obecně zájem o úvěrové produkty, ale především ze skutečných výhod, které kreditní karty spotřebitelům přinášejí – například bezúročné období či permanentní finanční rezerva, kterou mohou bez udávání důvodu opakovaně čerpat a splácet podle svých potřeb,“ uvedl Ján Čarný, generální ředitel společnosti MasterCard Europe pro Českou republiku a Slovenskou republiku.

O skupině MasterCard International
Společnost MasterCard International má komplexní portfolio známých a široce přijímaných značek platebních karet MasterCard, Cirrus a Maestro. Jako organizace sdružující více než 25 000 finančních institucí pod značkami MasterCard, Cirrus a Maestro poskytuje MasterCard služby malým i velkým podnikům a zákazníkům ve 210 zemích světa. Společnost si udržuje prvenství v kvalitě a inovacích a nabízí širokou škálu platebních řešení v tradičních „kamenných“ obchodech i virtuální sféře. Její ceněná reklamní kampaň Priceless, která v současné době běží ve 45 jazykových mutacích v 96 zemích světa, dává značkám MasterCard skutečně globální dosah. MasterCard je s více než 30 milióny akceptačními místy (včetně 820 000 bankomatů přijímajících karty MasterCard/Ma­estro/Cirrus) nejrozšířenější platební kartou na světě. Za rok 2002 přesáhla hrubá hodnota uskutečněných transakcí 1,14 biliónu dolarů. Další informace o společnosti získáte na jejích webových stránkách na adrese:
http://www.mastercardinternational.com/.