Kreditky jsou doménou mužů, ženy pány tvorstva trumfují jen u nábytku

Nábytek je jediný sortiment, při jehož nakupování ženy aktivněji využívají kreditních karet než muži. V ostatních oblastech naopak svými kreditními kartami více platí muži, zejména pokud jde o nakupování v hobbymarketech a obchodech s elektronikou. Jak muži, tak ženy považují kreditní karty za moderní a užitečný nástroj k placení, a to i pokud jde o každodenní nákupy. Ty ženy absolvují až pětkrát častěji než muži, přesto mají lepší přehled o svých útratách. Zapisují si je totiž. Vyplývá to z interních údajů i z externích průzkumů společnosti GE Money Multiservis.

Každodenní nákupy absolvují ženy až pětkrát častěji než muži, přesto mají o svých útratách daleko lepší přehled.

Podle výsledků nedávných průzkumů GE Money Multiservis pořizují lidé v Česku elektroniku nebo nábytek ve srovnání s jinými středoevropskými národy nejčastěji. Prodejny nábytku jsou však jediným místem, kde ženy utrácejí prostřednictvím kreditních karet více než muži. Podle společnosti GE Money Multiservis platí tímto způsobem více ženy u čtyř z pěti největších prodejců nábytku v České republice. U dvou z nich připadá na ženy dokonce 55 % z celkové částky financované prostřednictvím kreditních karet.

V jiných oblastech maloobchodu jsou aktivnějšími uživateli kreditních karet muži. Nejvíce to platí pro nakupování v hobbymarketech a obchodech s elektronikou. Zde je rozdíl mezi pohlavími ještě výraznější, než jak je tomu u prodejců nábytku. Na muže totiž připadají přibližně dvě třetiny financované částky v hobbymarketech, u prodejců elektroniky je to jen o něco málo méně.

S velkou nadsázkou lze říci, že ženy a muži mají rozdělenou práci při zařizování domácnosti – ženy nakoupí nábytek a muži vybaví byt či dům elektronikou, říká Viktor Houška, business development manager GE Money Multiservis. Ať už jde o muže či ženy, kreditní karta je stále oblíbenějším prostředkem pro financování každodenních i větších nákupů do domácnosti. Vzhledem k tomu, že více než polovina Čechů platí v obchodech kartami, nelze se divit tomu, že až 70 % spotřebitelů považuje kreditní kartu za moderní a užitečný nástroj k placení, dodává Viktor Houška.

Ženy nakupují častěji, přesto mají větší přehled o svých financích

Výsledky průzkumů GE Money Multiservis ukazují, že každodenní nákupy přiznávají pouhá 4 % českých mužů, zatímco ženy jsou až pětkrát aktivnější. Většina Čechů souhlasí s tím, že pro muže je nakupování nezbytnou nutností. Téměř každý šestý muž je přesvědčen o tom, že ženy nakupují efektivněji a až dvě třetiny Čechů si myslí, že ženy jsou schopnější efektivněji řídit rodinný rozpočet. Navíc až tři čtvrtiny Češek mají přehled o svém majetku a každá šestá žena přesně ví, za co měsíčně utrácí. Ženy si totiž své výdaje zapisují. Na rozdíl od mužů až 60 % žen vyhodnocuje všechny možnosti, jak minimalizovat své výdaje.