Kooperativa zatím registruje 2500 škod z vichřice Emma. Hlášení škod je možné i přes internet, primární je škodu zdokumentovat

Českou republiku zasáhl o uplynulém víkendu nebývale silný vítr, který poškodil majetek několika tisíců klientů Kooperativy. V pondělí 3. března v 15 hodin registrovala Kooperativa přes 2500 škod týkajících se poškození budov, domácností a rekreačních objektů a majetku podnikatelů. Objem i počet škod bezpochyby v dalších dnech dále vzroste. Škody je možné hlásit i prostřednictvím webu www.koop.cz.

Poškozených aut klientů, kteří mají povinné ručení u Kooperativy a tím pádem i pojištění proti živlům zdarma je přes 300. Hlášení škod nepřetržitě přibývají, postiženy jsou především východní Čechy, Praha, střední Čechy. Vzhledem ke kalamitní situaci jsou v terénu všichni mobilní technici i pracovníci likvidační služby a call centrum nepřetržitě přijímá tisíce hovorů. Primární však je, aby klienti zdokumentovali současný stav a rozsah poškození (především fotograficky – digitálním aparátem je dnes vybaven každý lepší mobilní telefon) a zejména se snažili předejít dalším škodám. Je třeba škodu zdokumentovat a pak hned klienti mohou začít s úklidem, případně opravami.

Když se stanete oběťmi pojistné události:

  • Snažte se zabránit zhoršování následků již vzniklé pojistné události, i když s tím budou spojené přiměřené finanční výdaje. Pojišťovna vám je proplatí v rámci pojistného plnění.
  • Potřebujete-li začít hned s úklidem pojištěního místa, není to problém. Ze všeho nejdříve ale vše vyfoťte nebo natočte na video. Zničené věci nevyhazujte a pokuste se je uchovat do té doby, než si je likvidátor osobně prohlédne.
  • Že se vám stala škoda na majetku, oznamte své pojišťovně co nejdříve. Nejrychlejší a nejpohodlnější je telefon.

Jak postupovat při pojistné události?

Pojistnou událost oznamte Kooperativě na bezplatné lince 800 105 105. Před vytočením tohoto čísla si připravte údaje, které za vás operátor po telefonu vyplní. Jedná se o:

  • číslo pojistné smlouvy, pokud jej neznáte, stačí rodné číslo osoby, která pojištění sjednala
  • stručnou charakteristiku škody, ke které došlo
  • kdy ke škodě došlo
  • jaký je rozsah škody
  • jaké je na Vás spojení.