Kooperativa z povodní registruje již téměř 600 škod

Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group v souvislosti s povodněmi, které ČR trápí od 24. června, registruje již téměř 600 škod za celkem 105 milionů Kč. Největší objem škod je nahlášen v Moravskoslezském kraji za 48 milionů korun. K nejvíce postižené Moravě přibyly po víkendu i ohrožené oblasti v jižních a středních Čechách.

Všichni klienti mohou škody nahlásit na zelené nonstop lince Kooperativy 800 105 105, on-line na www.koop.cz či na libovolném obchodním místě firmy. Posílili jsme počet likvidátorů i operátorů v call centru – situaci průběžně vyhodnocujeme a na aktuální stav reagujeme okamžitě, doplnil člen představenstva Kooperativy Konštantín Alexejenko.

Kooperativa je připravena klientům postiženým záplavami vyplatit zálohy na pojistná plnění. Naši pracovníci se pohybují v zasažených oblastech a po prohlídce škody jsou připraveni v některých případech vyplatit poškozeným zálohu. Některé rodiny jsou skutečně v tísni a potřebují, aby pojišťovna reagovala velice rychle. Naši likvidátoři pracovali také během uplynulého víkendu a podle potřeby jsme připraveni jejich počet ještě navýšit, uvedl člen K. Alexejenko.

Pro usnadnění vyřízení škodní události Vám doporučujeme následující postup:

  • zabraňte zvětšování rozsahu škody,
  • nahlaste škodní událost na bezplatnou telefonní linku 800 105 105
  • pořiďte fotodokumentaci škody,
  • vypracujte seznam zasažených věcí s uvedením ceny, stáří a rozsahu poškození věcí,
  • je-li to možné, zajistěte doklady k zasaženým věcem (účty, záruční listy atd.),
  • zasažené věci nepodléhající zkáze ponechejte pro prohlídku pracovníkem pojišťovny,
  • poškozené zaplavené věci vysušte, elektrické spotřebiče nezapínejte a zabezpečte posouzení odbornou opravnou.

U podnikatelů je navíc potřeba pojišťovně předat:

  • Účetní evidenci zasažených věcí – inventární soupisy s vyznačením zasažených věcí, cenami, stářím a odhadem poškození,
  • účetní stavy majetku (zásob, movitého a nemovitého majetku), z doby bezprostředně před vznikem škody.

Pracovníci Kooperativy dohodnou s klienty termín prohlídky respektive další postup. Zajištěním uvedených kroků přispějete k urychlenému a bezproblémovému vyřízení své škodní události.