Kompletní vyřízení spotřebitelského úvěru on-line nabídne od listopadu Komerční banka

Komerční banka spustí v listopadu celou řadu inovací internetového bankovnictví. Aplikace bude fungovat v nových operačních systémech, bude podporovat nové internetové prohlížeče a navíc nabídne mnoho funkcí.

Nejzajímavější novinkou se pro spotřebitele v předvánočním období stane možnost vyřídit spotřebitelský úvěr kompletně on-line. Uživatelům internetového bankovnictví se zobrazí v aplikaci nové tlačítko „Půjčit / Pořídit on-line“. Po stisku tlačítka provede jednoduchý průvodce klienta procesem žádosti o spotřebitelský úvěr nebo kreditní kartu.

V případě spotřebitelského úvěru lze celý proces provést celý on-line, tedy bez jediné návštěvy pobočky. Průvodce v aplikaci Mojebanka pomůže klientovi vyplnit žádost, po jejímž schválení budou připsány požadované peníze přímo na jeho běžný účet. V případě kreditní karty je nutné z důvodu bezpečnosti navštívit pobočku jednou, a to při vyzvednutí připravené karty.

Aktuální stav vyřízení žádosti může klient sledovat v novém menu „Úvěrové obchody“ – zde budou k dispozici rovněž všechny smlouvy spojené s úvěrovými produkty. „V průběhu listopadu se nová funkčnost projeví nejprve u klientů, kteří již prošli scoringem banky. V menu internetového bankovnictví mají již dnes odkaz s personalizovanou nabídkou úvěrových produktů. U ostatních klientů se zobrazí nová nabídka v březnu příštího roku,“ uvedl vedoucí pro přímé bankovnictví Komerční banky Mojmír Prokop.

Uživatelé internetového bankovnictví mohou prostřednictvím aplikace Mojebanka také uzavřít smlouvu s Investiční a kapitálovou společností Komerční banky (IKS KB) a zároveň investovat do jí spravovaných podílových fondů. Podle směrnice Evropského společenství MiFID (The Markets in Financial Instruments Directive) bude do procesu uzavírání smlouvy s IKS KB vložen tzv. Investiční dotazník, jehož cílem je zjistit investiční záměry zákazníka a ověřit, zda má klient přiměřené znalosti a zkušenosti s investováním. Výsledek dotazníku bude mít informační charakter a stane se součástí uzavřené smlouvy.

Rozšíří se také spektrum operačních systémů a internetových prohlížečů, na kterých bude možné přistupovat do aplikace internetového bankovnictví. Aplikace Mojebanka bude nově funkční na operačních systémech Microsoft Windows Vista, Linux a MacOS. Výčet podporovaných prohlížečů se rozšíří o Mozilla Firefox, Opera, Konqueror a Safari. Konkrétní verze a kombinace operačních systémů a internetových prohlížečů, pod kterými je Mojebanka a Expresní linka Plus testována a je funkční, jsou uvedeny v technických podmínkách. Profibanka a Přímý kanál budou nově funkční také v operačním systému Microsoft Windows Vista.

Internetové bankovnictví Komerční banky využívalo k 30.6.2007 takřka 400 tis. klientů (meziroční nárůst o 21 %). Jen v roce 2006 zadali klienti KB přes internet transakce v objemu přesahujícím 2,4 bilionu korun.