Komerční banka představuje revoluční technologii v přímém bankovnictví

V Praze 10.května 2005 - Komerční banka rozšířila nabídku služeb přímého bankovnictví o novou revoluční službu - mobilní bankovnictví. Tato nová služba umožňuje klientům ovládat účet v on-line režimu prostřednictvím klávesnice a displeje mobilního telefonu.

Služba Mobilní banka KB funguje na bázi technologie Java a veškerá komunikace mezi klientem a bankou probíhá formou datových přenosů. „Jde o převratnou novinku v oblasti přímého bankovnictví a Komerční banka je první bankou v České republice a jednou z prvních na světě, která takovou službu svým klientům nabízí,“ uvedl André Léger, výkonný ředitel pro marketing KB.

Prostřednictvím Mobilní banky mohou klienti zadávat platební příkazy, zjišťovat aktuální zůstatek na svých účtech, kontrolovat transakční historii, přehled blokací z platebních karet, využívat šablony pro opakované platby a posílat oznámení o provedených platbách.

V porovnání s historicky starší službou, umožňující ovládání bankovního účtu prostřednictvím mobilního telefonu s využitím SIM Toolkit, nabízí mobilní bankovnictví snadné a komfortní ovládání a přehledné grafické ztvárnění shodné s internetovým bankovnictvím. Veškerá komunikace probíhá v on-line režimu zajištujícím rychlou odezvu a aktuálnost zobrazovaných informací, upřesnil výhody mobilního bankovnictví vedoucí pro přímé bankovnictví KB Peter Hollovič.

Mobilní bankovnictví je, stejně jako ostatní kanály přímého bankovnictví Komerční banky, dostupné 24 hodin denně 365 dní v roce, a to v české i anglické verzi, a využívat ho mohou klienti všech tuzemských mobilních operátorů.

Od května do konce září 2005 je Mobilní banka nabízena zdarma a klientům nebudou v průběhu tohoto období účtovány měsíční poplatky za vedení služby.

Bezpečnostní řešení Mobilní banky bylo navrženo v souladu s nejnovějšími trendy. Na začátku každého přístupu ke službě je provedena identifikace a autentizace klienta. Informace přenášené mezi klientem a bankou jsou šifrovány algoritmem AES.

Pro využívání tohoto nového kanálu přímého bankovnictví je nezbytný mobilní telefon splňující technické podmínky služby, aktivované datové služby u operátora a telefonické bankovnictví Expresní linka, se kterým je sdíleno zabezpečení služby. Pro aktivaci služby Mobilní banka KB může klient využít stávající SIM kartu, služba nevyžaduje dodatečný nákup specializované SIM karty.

Na vývoji aplikace Mobilní banka spolupracovala s Komerční bankou společnost Cleverlance, která dodala KB řešení Mobilní banky na klíč. Společnost Cleverlance představuje předního středoevropského dodavatele otevřených, vícevrstvých řešení, poskytujících komplexní služby pro analýzu, implementaci, vývoj a údržbu informačních systémů pro odvětví finančních služeb, telekomunikací, státní správy a samosprávy.

Mobilní banka byla navržena tak, aby parametrizace, testování, distribuce a následná správa aplikace probíhala centrálně. Uživatelé přitom těží z rychlosti aplikace, úsporné datové komunikace, vysoké úrovně zabezpečení a přehledného grafického rozhraní, řekl při příležitosti uvedení Mobilní banky Ondřej Janovský, Product Development Manager společnosti Cleverlance.

Přímé bankovnictví Komerční banky využívalo na konci dubna 2005 více než 735 000 klientů, přičemž telefonní bankovnictví Expresní linka si ke stejnému datu zřídilo 625 000 klientů, tedy o 22 procent více než-li ve stejném období v roce 2004. Meziroční nárůst uživatelů internetového bankovnictví mojebanka byl 43 procenta na 248 000 klientů. PC bankovnictví profibanka využívalo 22 330 klientů (meziroční nárůst o 5,3 procenta).

Prostřednictvím přímého bankovnictví, které je dostupné 24 hodin denně 365 dní v roce, bylo v dubnu zadáno více než 6,6 milionů platebních příkazů a klientům bylo zasláno téměř 2 350 tisíc SMS zpráv s informacemi o jejich účtech.

Marie Petrovová
Tisková mluvčí KB