Kodex chování chce zlepšit informovanost klientů bank

Chcete se lépe orientovat ve složitém světě bankovnictví? Usnadnit by vám to měl Kodex chování mezi bankami a klienty. Jeho cílem je především spokojený a dobře informovaný zákazník, který má na základě údajů poskytnutých finančním ústavem dostatek času učinit správné rozhodnutí a vybrat si vhodný produkt. Od začátku října se ke Kodexu přihlásila též stavební spořitelna Wüstenrot.

Stavební spořitelna Wüstenrot počítá s tím, že spotřebitel není na rozdíl od banky odborník na finanční záležitosti, a potřebuje proto jasné a srozumitelné informace, aby se mohl správně rozhodnout. Před uzavřením smlouvy klient může na základě Kodexu požadovat od spořitelny Wüstenrot bližší vysvětlení všeobecných obchodních podmínek. Spořitelna by také klientovi měla poradit, jak postupovat, pokud nebude moci vůči ní plnit své závazky. V případě, že zákazník nerozumí některým sdělením např. v sazebníku nebo při výběru produktu, spořitelna mu musí tyto body objasnit a pomoci mu zvolit nejvhodnější řešení.

Spořitelna musí zákazníkovi také poradit, jak nejsnáze postupovat, pokud se rozhodne přejít k jiné finanční instituci. Právo na informace má zákazník i v případě, že chce podat stížnost nebo reklamaci. Spořitelna mu musí sdělit, jaký je postup reklamace, který útvar nebo zaměstnanec bude reklamaci vyřizovat a jaké jsou další možnosti, pokud je jeho stížnost zamítnuta. Podle Kodexu bude spořitelna Wüstenrot informovat s dostatečným předstihem o změnách všeobecných obchodních podmínek a sazebníku, a to maximálně 30 dní před datem účinnosti, aby zákazník měl čas zvážit, jak bude na nové podmínky reagovat.

Kodex chování naleznete na www.wuestenrot.cz v sekci Stavební spoření/Základní informace.