KLIENTI VOLKSBANK JSOU SPOKOJENI aneb Vyhodnocení bankovní ankety „Jak lidé vnímají svoji banku“

Volksbank CZ vyhodnotila koncem srpna bankovní anketu zaměřenou jak na stávající klienty, tak na klienty ostatních bank. Anketa měla za úkol zjistit, jak lidé vnímají svoji banku. Klienti Volksbank CZ jsou se svojí bankou spokojenější než běžná bankovní populace. Tvůrce nejnápaditějšího sloganu z řad respondentů ankety mohl získat vůz Mitsubishi Colt CZ3.

Průzkum, který provedla banka, potvrdil výsledky studie GfK z počátku roku 2006 týkající se spokojenosti klientů Volksbank CZ. Ti se od klientů ostatních bank odlišují v tom, že častěji navštěvují pobočku banky a více preferují osobní přístup. Velká většina z nich by Volksbanku doporučila svým známým, protože poskytuje dobré služby.

„Tímto průzkumem se nám potvrdila dlouhodobá strategie Volksbank CZ zaměřená na individuální přístup ke klientům. V této souvislosti dochází také k rozšiřování obchodních míst banky, nejnovější pobočka byla otevřena 4. září v Praze. Ještě do konce tohoto roku budou otevřeny dvě další v Praze a jedna v Brně,“ říká Oldřich Kračmer, ředitel marketingu Volksbank CZ a dodává: „I když přímého bankovnictví využívá stále více klientů, kamenné pobočky jsou pro Volksbank klíčové, a to zejména v oblasti složitějších produktů jako jsou například úvěry, kde je lidský faktor nenahraditelný.“

Bankovní anketa proběhla v období červen – červenec 2006 a pomocí adresného i neadresného poštovního mailingu bylo v průběhu daného období osloveno 700 000 domácností v České republice. V dotazníku mohli respondenti vyjádřit svůj názor na banku, míru spokojenosti s jejími službami a říci, co od ní očekávají. Dotazníky byly vyplněny v tomto poměru: muži – 56,8 %, ženy – 43,2 %. Klienty Volksbank CZ bylo 31,4 % respondentů a 68,6 % byli klienti jiných bank. Response rate u oslovených klientů Volksbank dosáhl více než 13 %.

Výsledky bankovní ankety ukázaly, že téměř dvě třetiny klientů Volksbank jsou s jejími službami velice spokojeny, zatímco v případě klientů konkurenčních bank je velice spokojeno pouze 11,1 % respondentů.

Co očekávají čeští klienti od svých bank?

Dobrý poměr ceny a kvality očekávají klienti bank v 55,2 % případů. Pro 43,3 % je důležitý osobní přístup a individuální péče, 40,1 % klientů vyžaduje od banky rychlé a srozumitelné poradenství. Zavádění nových inovativních produktů čeká od banky 15,7 % klientů.

Na dotaz, co je ještě pro klienty bank obzvláště důležité, uváděli respondenti bankovní ankety nejčastěji požadavky jako: rychlá a kvalitní obsluha/jednání, cena/poplatky, spolehlivost.

V rámci bankovní ankety mohli respondenti navrhnout i nápaditý slogan, který krátce a výstižně popisuje výhody Volksbank CZ. Odměnou za ten nejlepší byl automobil Mitsubishi Colt CZ3. Výherkyní se sloganem „Volksbank – spolehlivé služby pro každý den“ se stala Veronika Vránová, studentka ekonomické vysoké školy. Slavnostní předání automobilu zástupci společnosti Mitsubishi Motors CZ proběhlo na závěr tiskové konference Volksbank CZ konané v pátek 8. září v hotelu Palace Praha.