Klienti si pojišťují schopnost splácet své závazky

Z výzkumu společnosti STEM/MARK je zřejmé, že klienti mají největší obavy z nesplácení svých spotřebitelských úvěrů, a to zejména z důvodu nemoci, úmrtí a ztráty zaměstnání. Osm klientů z deseti tvrdí, že se obávají vážného onemocnění, což by jim mohlo v budoucnu způsobit problémy.

Vedle těchto obav panuje také strach z nesplácení z důvodu dopravní nehody. Sedm klientů z deseti by si sjednalo pojištění. Z výzkumu také vyšlo najevo, že v případě ztráty zaměstnání nebo dlouhodobé nemoci by si 52 % klientů udrželo svůj životní standard maximálně po dobu 3 měsíců. Zhruba tři čtvrtiny klientů jsou přesvědčeny o tom, že pojištění úvěru je rozumné zabezpečení jejich schopnosti splácet.

Při sjednávání spotřebitelského úvěru od společnosti Cetelem klienti často využívají možnost pojištění od POJIŠŤOVNY CARDIF PRO VITA, které je ochrání v případě nenadálých životných situací. Cetelem začal nabízet svým klientům pojištění již v roce 1997. „Od té doby se základní produktová nabídka rozšířila o nové typy pojištění. Cetelem tak reagoval na potřeby svých zákazníků a vývoj pojišťovacího trhu“, uvedl Darek Filip, ředitel Útvaru rozvoje obchodních aktivit. Výhody, které Cetelem klientovi přistoupením k pojištění nabízí, jsou kvalitní pojistná ochrana, jednoduchost uzavření a úhrada pojistného přímo v úvěrové splátce. Klient tak nemusí zadávat zvláštní příkaz k úhradě pojistného nebo vyplňovat individuální smlouvu a zdravotní dotazník a čekat na posouzení pojišťovny, vyřídí vše najednou přímo na obchodním místě či v pobočce.

Základním produktem v nabídce pojistných produktů Cetelem je pojištění schopnosti splácet pro osoby v produktivním věku, které klienta ochrání v případě nepříznivých životních situací. Klienti si mohou vybrat ze dvou balíčků. První zahrnuje pojištění proti neschopnosti splácet z důvodu dlouhodobé nemoci, plné invalidity a úmrtí. Klient hradí za pojištění poplatek ve výši 3,34 % z pravidelné měsíční splátky. Druhý balíček je navíc rozšířen o pojištění pro případ ztráty zaměstnání a poplatek je ve výši 6,99 % z pravidelné měsíční splátky. Pro klienty, kteří jsou držiteli některé z kreditních karet vydávaných společností Cetelem, je v balíčku zahrnuto navíc i pojištění proti zneužití karty z důvodu její ztráty nebo krádeže. K Osobní půjčce Cetelem je možné sjednat si nejen pojištění schopnosti splácet, ale i úrazové pojištění, které klienta ochrání v případě hospitalizace, plné invalidity či smrti následkem úrazu.

Cetelem přišel před rokem na trh s novinkou – pojištění i pro partnera. „Klient i jeho partner či partnerka se mohou jednoduše společně pojistit pro případ pracovní neschopnosti, plné invalidity nebo smrti“, dodal D. Filip. Pokud jsou pojištěni oba partneři, pojišťovna poskytuje plnění v případě pojistné události týkající se kteréhokoli z nich. Pojišťovna tak například hradí splátky úvěru jak v případě dlouhodobé pracovní neschopnosti klienta, tak jeho partnera. Klient hradí za pojištění poplatek ve výši 4,99 % z pravidelné měsíční splátky.

Klienti starší 60 let nebo klienti ve starobním důchodu, kteří nepřesáhli věk 65 let, mohou využít pojištění Senior pro případ smrti. Toto pojištění si mohou klienti sjednat ke klasickým spotřebitelským úvěrům. Cetelem poskytuje mimo jiné i pojištění automobilů a motocyklů ve spolupráci s pojišťovnami Kooperativa a UNIQA.