Klienti GE Capital Bank používají více než 100 000 aplikací internetového bankovnictví

Praha
9. ledna 2003

Klienti GE Capital Bank k 31. prosinci 2002 měli 101 303 aplikací intenetového bankovnictví. Produkt s názvem Internet Banka Standard (přístup prostřednictvím digitálního certifikátu) používalo 30 898 klientů, Internet Banku GEnius (přístup pouze prostřednictvím jména a hesla) pak 70 405 klientů. Mobil Banku (nástroj GSM bankovnictví) mělo ke stejnému datu 163 170 klientů, Telefon Banku pak 127 688 klientů.

Internetové bankovnictví začala GE Capital Bank poskytovat v listopadu 2001. Na začátku loňského roku tuto služby využívalo přes 7700 klientů. Během pouhých dvanácti měsíců se jejich počet zvýšil na více než 101 tisíc.

„Tak výrazného úspěchu v nárůstu klientů využívající internetové bankovnictví jsme dosáhli zejména díky zavedení Internet Banky GEnius loni v březnu. Za pouhých deset měsíců si Internet Banka GEnius získala přes 70 000 spokojených uživatelů. Díky 101 tisícům uživatelů svého internetového bankovnictví je GE Capital Bank nejsilnější bankou v tomto segmentu přímého bankovnictví na českém trhu,“ řekl David Lorenc, manažer přímého bankovnictví GE Capital Bank.

Od počátku března nabízí GE Capital Bank klientům Internet Banku společně s běžným účtem GEnius. Ten umožňuje provádět běžné operace platebního styku, čerpat účet do minusu, jednou měsíčně získat výpis z účtu, obsluhovat účet pomocí telefonu a prostřednictvím internetu, a posílat či přijímat e-maily na vlastní personalizované internetové stránce www.genius.cz. GEnius byl v ocenění MaterCard Banka roku 2002 vyhlášen třísetčlennou odbornou porotou za účet roku 2002. GE Capital Bank v tomto ocenění zvítězila i v kategorii „Nejdynamičtější banka roku 2002“.

V roce 2002 se dařilo i standardní verzi internetového bankovnictví, u které je bezpečnost založena na digitálních certifikátech. Na rozdíl od verze GEnius je Internet Banka Standard určena i podnikatelům. Z celkového počtu 30 898 uživatelů tvoří právnické osoby a drobní podnikatelé více než třetinu.

To se projevuje i na nejžádanějších funkcích. Více než 70 % aktivních uživatelů Internet Banky Standard provede alespoň jeden platební příkaz pomocí internetu měsíčně.

Celkově má alespoň jeden nástroj přímého bankovnictví přes 54 % klientů GE Capital Bank. Nejúspěšnějším kanálem je stejně jako v předchozích dvou letech Mobil Banka, kdy třetina majitelů běžných účtů může nakládat se svými penězi přes mobilní telefon.

Internetové bankovnictví jí ale velmi rychle dohání. Za poslední rok poskočilo z nuly na 20 %. Pětina klientů GE Capital Bank tak může obsluhovat své peníze prostřednictvím internetu.

Výrazný nárůst počtu uživatelů přímého bankovnictví se projevil i na počtu transakcí. V průběhu roku 2002 se zdvojnásobil a prostřednictvím internetu, mobilního telefonu či s využitím produktu BankKlient (homebanking) klienti měsíčně provedou téměř 900 000 transakcí.

Skoro 60 % všech příkazů k úhradě je prováděno elektronicky. Připočteme-li trvalé příkazy k úhradě, je více než 71 % všech transakcí prováděno automaticky bez návštěvy pobočky.

Jan Hainz,
tiskový mluvčí GE Capital Bank