Klienti CK Sunny Days se mohli dostat domů včas

(Praha, 13. července 2005) - V dnešních a včerejších médiích se objevila tvrzení, že klienti cestovní kanceláře Sunny Days „si museli nuceně prodloužit dovolenou“. Rádi bychom uvedli na pravou míru, že tato tvrzení se nezakládají na pravdě a všichni klienti Sunny Days odletěli zpět do České republiky v souladu s uzavřenou Cestovní smlouvou a Všeobecnými smluvními podmínkami, se kterými byli všichni seznámeni. V těch se výslovně uvádí, že si cestovní kancelář vyhrazuje právo na případné změny letecké společnosti, typu letadla, letového řádu a trasy (včetně odletového místa, příletového místa, mezipřistání). Všem 9 klientům, kteří měli původně odletět zpět do ČR 10. července a kterých se vzniklá situace týkala, byla v souladu se zmíněnými smluvními podmínkami nabídnuta doprava v náhradních termínech 9. července, 11. července a 12. července. Všichni klienti si vybrali náhradní termíny na základě svého vlastního dobrovolného rozhodnutí a případný prodloužený pobyt byl plně hrazen se strany cestovní kanceláře Sunny Days.

Všem klientům, kteří se včera v poledne v pořádku vrátili letadlem ČSA do Prahy, byly po dobu prodlouženého pobytu hrazeny veškeré náklady. Byli ubytování v komfortním čtyřhvězdičkovém hotelu se službou all inclusive. Nikdo nezaplatil ani haléř navíc. řekla dnes Lucie Lenochová, product manager CK Sunny Days.

Celý problém vznikl tak, že v původním termínu odletu z Šarm aj-Šajch 10. července měl do Prahy letět pouze malý počet klientů, což by v žádném případě nenaplnilo kapacitu Boeingu 737 letecké společnosti Fischer Air a vzhledem k tomu, že to byl poslední dodatkový let daného seriálu, nebyli na odletu z Prahy do Šarmu žádní klienti, neboť další letadlo letělo den předem. Cestovní kancelář proto nabídla všem klientům tato náhradní řešení:

  • zkrátit si pobyt o jeden den s tím, že odletí již v sobotu 9. července z Šarm aj-Šajch a Sunny Days jim poskytne kompenzaci za zkrácený pobyt ve formě vrácení částky odpovídající jedné noci
  • prodloužit si pobyt do pondělí s tím, že klienti budou navíc bydlet v komfortním hotelu se službou all inclusive
  • prodloužit si zdarma pobyt o celý týden v původním hotelu

Těchto 9 klientů se rozhodlo odletět v pondělí 11. července z Hurghady.

Další problém nastal v okamžiku, kdy se zjistilo, že v přislíbeném času odletu dne 11. července z Hurghardy nebylo možné z místního letiště odstartovat. V Hurghardě se opravuje ranvej a letiště je v nočních hodinách uzavřeno, pokračovala Lenochová. V době, kdy byl let plánován, však tato skutečnost nebyla známa. Cestovní kancelář tak těmto svým klientům, kterým byl přislíben náhradní termín 11. července, nabídla tato řešení:

  • odlet dříve 11. července charterovým spojem Slovenských aerolínií do Bratislavy s tím, že Sunny Days zaplatí leteckou dopravu pravidelnou linkou do Prahy
  • odlet 12. července charterovým spojem ČSA

Zmíněných 9 klientů zvolilo stroj ČSA. Všichni se tak mohli domů dostat včas a v souladu se Všeobecnými smluvními podmínkami, dodala product managerka CK Sunny Days.

Jednoznačně odmítáme pochybení ze strany naší cestovní kanceláře a proti všem, kteří poškozují dobré jméno naší cestovní kanceláře, zvážíme podniknutí právních kroků, prohlásila dále na dnešní tiskové konferenci Šárka Holakovská, ředitelka CK. Podle Holakovské je finanční situace Sunny Days naprosto v pořádku a veškeré nasmlouvané charterové lety jsou zálohově uhrazeny až do konce letošní sezóny. Jako důkaz dobré finanční situace společnosti byl na dnešní tiskové konferenci předložen výpis z účtu CK Sunny Days vedeném v Komerční bance, na kterém se k včerejšímu dni nacházelo téměř 200 miliónů Kč.