Klienti České spořitelny se o bance dozví i na Facebooku či Twitteru

[Tisková zpráva] Česká spořitelna chce být tam, kde jsou její klienti, a proto je aktivní i na tzv. sociálních sítí jako je například Facebook nebo Twitter.

Lidé se tak mohou na profilech banky dozvědět o aktuálních novinkách, akcích, něco z historie či si zasoutěžit. Česká spořitelna podporuje také Wikipedii a využívá technologii RSS. Nejaktivněji nyní komunikuje hlavně na Facebooku, kde se k profilu České spořitelny přihlásilo už přes 1100 fanoušků.

Sledování a využívání nových trendů je pro nás zásadní, a proto nemůžeme ignorovat velký rozvoj a oblíbenost sociálních sítí. Díky nim můžeme dostat informace ke skupině lidí, kteří už standardní komunikační cesty nesledují. Správnost zvolené cesty prokázal již podzimní pilot, kdy se našimi fanoušky na Facebooku stalo více než 1100 lidí. Česká spořitelna se tak během pár měsíců stala nejoblíbenější tuzemskou bankou na sociálních sítích, uvedl David Lorenc, ředitel úseku přímé bankovnictví České spořitelny.

Česká spořitelna spustila svou profilovou stránku na Facebooku v první polovině července letošního roku. Lidé se na ní dozví o dění v bance, zajímavých novinkách, ale mohou se také ptát na věci, které je zajímají či jim nejsou jasné. Každý týden se zde objevuje také tzv. víkendové retro, galerie fotografií z historie ČS. Počet fanoušků České spořitelny na Facebooku už překročil 1100.

Od druhé poloviny května je Česká spořitelna aktivní také na Twitteru, který se v České republice začíná velmi úspěšně prosazovat. Banka na svůj profil zveřejňuje aktuální informace v maximální délce 140 znaků, tzv. tweety. Uživatelé Twitteru se mohou k jejich odběru přihlásit, a být tak okamžitě informováni o dění v České spořitelně. V současné chvíli profil České spořitelny sleduje téměř 200 uživatelů Twitteru.

Česká spořitelna podporuje od letošního roku také mnohojazyčnou internetovou encyklopedii Wikipedia, jejíž obsah tvoří a upravují dobrovolní přispěvatelé z celého světa. Česká spořitelna se zde stala generálním partnerem cen za rozvoj české Wikipedie, což je soutěž o rozvoj encyklopedických článků. Soutěž vyhlašuje česká pobočka nadace Wikimedia, která Wikipedii provozuje. Soutěž se týká 300 vybraných témat, asi třetina z nich se vztahuje k finanční a právní oblasti. Česká spořitelna tímto způsobem podporuje finanční gramotnost i kvalitu obsahu Wikipedie a pomáhá Wikipedii získávat nové přispěvatele.

Pro ulehčení sledování nových informací, které Česká spořitelny zveřejňuje na svých webových stránkách, vyžívá banka technologii RSS. Díky ní si tak mohou lidé či firmy automaticky stahovat například nové analýzy či kurzovní lístky.