Klienti AEGONu platí na pojistném přibližně třikrát více než ostatní

Klienti AEGON Pojišťovny zaplatili v roce 2005 na pojistném životního pojištění v průměru 17 772 Kč. To je přibližně třikrát více, než kolik činí dlouhodobý celorepublikový průměr. Vysoká byla i průměrná pojistná částka, která u AEGONu dosáhla 774 113 Kč, a průměrná délka smlouvy 26 let. Celých 96 procent všech smluv tvořilo investiční životní pojištění. AEGON Pojišťovna, která do Česka vstoupila teprve v dubnu loňského roku, od začátku upozorňuje na výraznou podpojištěnost a neúměrně nízké pojistné částky na českém trhu.

„Češi platí na pojistném životního pojištění v průměru 6000 až 7000 korun ročně, tedy jen přibližně 500 až 600 korun měsíčně. Tomu zpravidla odpovídají pojistné částky ve výši necelého ročního příjmu. V západní Evropě se přitom průměrná pojistná částka rovná minimálně třem až čtyřem ročním platům. Problémem podpojištění v Česku je, že si to lidé uvědomí až ve chvíli, kdy dojde k pojistné události. To už je však většinou pozdě. Základním vodítkem pro klienty by proto měla být pojistná částka ve výši několikanásobku jejich ročního příjmu. Teprve pak se dá hovořit o skutečné pojistné ochraně,“ vysvětluje Boris Čuchran, předseda představenstva a generální ředitel AEGON Pojišťovny.

Průměrné roční pojistné u AEGON Pojišťovny dosáhlo výše 17 772 Kč, což představuje téměř 1500 Kč měsíčně. Průměrné roční pojistné u běžně placených smluv přitom činilo 15 857 Kč a u jednorázově placených smluv 136 328 Kč. Průměrná pojistná částka 774 113 Kč pak odpovídala téměř 3,5 násobku průměrného hrubého ročního příjmu v zemi. Klienti, mezi kterými dominovali lidé středního věku s vyšší úrovní vzdělání, jednoznačně preferovali investiční životní pojištění – rozhodlo se pro něj celých 96 procent.

„Obliba investičního životního pojištění stále roste. Jeho podíl na celkovém předepsaném pojistném životního pojištění dnes v Česku sice činí jen okolo 17 procent, u nově uzavíraných smluv je však tento poměr mnohem výraznější. Ve světě tvoří investiční životní pojištění dokonce 80 procent všech nově uzavíraných smluv. Na investiční životní pojištění se v AEGON Pojišťovně od počátku zaměřujeme, proto považuji jeho 96 procentní podíl dosažený v roce 2005 za skvělý výsledek a zároveň potvrzení správnosti námi zvolené strategie,“ doplňuje Boris Čuchran.

AEGON Pojišťovna také nedávno oslavila první výročí působení na českém trhu. V prvním roce se zaměřila především na klíčové oblasti, tj. kvalitní produktové portfolio doplněné o nejžádanější finanční produkty silných strategických partnerů, nejmodernější technologické a systémové zázemí poskytující nadstandardní klientský i zprostředko­vatelský servis a na rozvoj interních i externích distribučních cest. Představila 7 nových produktů, otevřela 10 regionálních ředitelství a v novém legislativním prostředí vybudovala základ interní distribuční sítě čítající cca 350 finančních poradců.